شناسهٔ خبر: 48565030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده تام الاختیار وزارت علوم در دانشگاه گیلان خبر داد

شرکت بالغ بر ۱۸ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد گیلان

نماینده تام الاختیار وزارت علوم در دانشگاه گیلان، از حضور ۱۸ هزار و ۱۳۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: ۲۵ درصد داوطلبان زن و ۷۵ درصد مرد هستند.

صاحب‌خبر -

ارسلان دمیرچی در گفت وگو با خبرنگاران، از آغاز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد همزمان با سراسر کشور امروز در شش شهرستان گیلان برگزار شد.

وی از حضور ۱۸ هزار و ۱۳۳ داوطلب در این آزمون سه روزه خبر داد و افزود: داوطلبان طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مصادف با ۶، ۷ و ۸ مرداد به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده تام الاختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه گیلان ۲۵ درصد داوطلبان را زن و ۷۵ درصد را مرد دانست و عنوان کرد: در نخستین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۶۳۵ داوطلب در هر شش شهرستان گیلان با هم رقابت کردند.

دمیرچی، با بیان اینکه شهرستان رشت با ۱۱۵۸ داوطلب بیشترین شرکت کننده را در آزمون کارشناسی ارشد به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر نیز با ۷۰ داوطلب کمترین داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ گیلان را دارد.

وی همچنین بیشترین کد رشته های آزمون کارشناسی ارشد را مربوط به نخستین روز با ۶۲ کد رشته دانست و گفت: کلیه پروتکل های بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی رعایت شده و داوطلبان با خیال راحت آزمون دهند.

انتهای پیام

نظر شما