شناسهٔ خبر: 48564962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

دومین دوره مسابقه دور ریختنی های ماندنی توسط ژئوپارک جهانی قشم برگزار شد؛

ضایعات پلاستیکی که با هنر دانش آموزان قشمی ماندگار شدند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین دوره مسابقه «دور ریختنی های ماندنی» با هدف فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه خطرات محیط زیستی استفاده از پلاستیک در مرکز آموزشی ژئوپارک در غرب جزیره قشم روستای دولاب، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی زارعی با بیان این مطلب، اظهار کرد: 45 نفر از کودکان و دانش آموزان رده سنی 6 تا 11 سال در این مسابقه با ساخت اشیاء تزیینی یا کاربردی از مواد بازیافتی (دور ریختنی) جهت ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی تلاش کردند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان با استفاده از ظروف، ضایعات پلاستیکی و اشیا دور ریختنی با کمک خلاقیت خود، محصولاتی مانند احیای میراث ناملموس، ساخت ماکت، عروسک و اشیا تزیینی ساختند و از تمامی آنها تقدیر می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: حفاظت از طبیعت و محیط پیرامون زندگی موضوع مهمی است و با آموزش هدفمند این مساله به کودکان و دانش آموزان می توانیم برای بهبود وضعیت محیط زیست برای استفاده نسل های آینده بستری مناسب فراهم آوریم.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: ژئوپارک جهانی قشم هر ساله، کارگاه ها و دوره های آموزشی ویژه ای برای کودکان در روستاهای غرب جزیره برگزار می کند، اما با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر شیوع بیماری کرونا، این مدیریت همزمان با روز جهانی «بدون پلاستیک» مسابقه «دور ریختنی های ماندنی» را برگزار کرد.

3e0ee2ae-2932-4282-acb3-5bb4258bb493262ed99f-2ae9-4b96-8bcd-708051ea65f1

برچسب‌ها:

نظر شما