شناسهٔ خبر: 48564945 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی بهترین دوره جاوااسکریپت

اگر قصد ورود به دنیای برنامه‌نویسی تحت وب رو دارید یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به این حوزه یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دانشجویار،آیا قصد ورود به دنیای طراحی وب را دارید؟ آیا به این حوزه ورود کرده‌اید اما به میزان کافی با زبان‌های برنامه‌نویسی این حوزه آشنایی ندارید؟ یا حتی ممکنه شما جزو اون دسته از افرادی باشین که با این زبان‌ها آشنایی دارید اما آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است آموزش دقیق و کامل هر زبان برنامه نویسی است. جاوااسکریپت که یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب محسوب می‌شود و اولین بار توسط شرکت Netscape معرفی شد امروزه به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل شده است. همانطور که اشاره شد آموزش جاوااسکریپت و شناخت این زبان برنامه‌نویسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما چرا؟ ادامه این متن را مطالعه کنید تا بطور دقیق با این زبان برنامه‌نویسی آشنا شوید.

جاوا اسکریپت چیست

بطور کلی برنامه‌نویسی تحت وب به دو دسته FrontEnd و Backend تقسیم می‌شود. فرانت‌اند بخش مربوط به آنچه که کاربر می‌بیند و بک‌اند بخش سمت سرور را شامل می‌شوند. کدهای جاوااسکریپت مربوط به بخش فرانت‌اند هر سایت می‌شوند. آنچه به صفحات ایجاد شده با کدهای HTML و CSS حرکت و پویایی می‌بخشد کدهای جاوااسکریپت هستند. پس اگر قصد ورود به یک زبان برنامه نویسی را دارید که آینده شغلی خوبی را برایتان رقم بزند هرچه سریع تر شروع به آموزش جاوااسکریپت کنید.

آموزش جاوااسکریپت را چگونه آغاز کنیم

یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت که یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویس محسوب می‌شود، هم سخت است و هم آسان. در مسیر یادگیری جاوااسکرپیت نکته اصلی مربوط به نوع آموزشی می‌شود که دنبال می‌کنید. دانشجویار با فراهم کردن بهترین دوره آموزش جاوااسکریپت سعی در بیان مفاهیم اصلی در عین سادگی و روان بودن دارد.

چرا باید جاوااسکریپت را آموخت؟

همانطور که در وبسایت w۳School‌ اشاره شده است جاوااسکریپت یکی از ۳ زبانی است که توسعه دهندگان وب ملزم به یادگیری آن خواهند بود.

   ۱. HTML برای تعریف محتوای صفحات وب

   ۲. CSS برای تعیین طرح بندی صفحات وب

   ۳. جاوا اسکریپت برای برنامه ریزی رفتار صفحات وب

در ادامه اهمیت های جاوااسکرپیت را بیان خواهیم کرد تا دلیل اینکه شما بعنوان یک برنامه نویس وب ملزم به یادگیری آن هستید را بهتر متوجه شوید.

اهمیت جاوا اسکریپت در  طراحی وب

محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۹، جاوااسکریپت بوده است و این خود اهمیت این زبان را بیان می‌کند. اما اگر به این حوزه علاقه مندید و به دنبال کشف اهمیت جاوااسکریپت در طراحی وب هستید در ادامه این دلایل را برشمرده ایم.

۱. متحرک کردن عناصر صفحه وب

همانطور که در بالا گفته شد جاوا اسکریپت به متحرک‌سازی عناصر در یک صفحه کمک می‌کند تا اطلاعات را نمایش داده یا بخشهای خاصی از یک صفحه را برجسته کرده و آن را به یک تجربه کاربری مفید و غنی تبدیل کنند. یادگیری این زبان به سادگی قابل انجام است.

۲. بهبود رابط کاربری

امروزه آنچه جاوااسکریپت انجام می‌دهد آن است که رابط کاربری قدیمی و خسته کننده وب را بهبود بخشیده تا پاسخگویی به کاربر را افزایش دهد.

۳. پیشنهاد کلمات

با استفاده از جاوااسکریپت این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنید تا با نوشتن بخشی از کلمه موردنظر با کمک گرفتن از نتایج پیشنهادی در وقتش برای انجام سریع‌تر کارها صرفه جویی کند.

کاربردهای جاوا اسکریپت

زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت از انعطاف‌پذیری بسیاری برخوردار است و همین امر توجه برنامه نویسان زیادی را به سمت این زبان برنامه‌نویسی برده است. اصلی‌ترین کاربرد این زبان برای برنامه‌های مبتنی بر وب می‌باشد اما کاربردهای این زبان برنامه‌نویسی فراتر از وب در نرم افزار، سرورها و کنترل‌های سخت افزاری است. تمامی این کاربردها در ادامه بطور دقیق بیان شده اند.

سایت‌های تعاملی

جاوااسکرپیت این امکان را به شما می‌دهد تا با اضافه کردن رفتار به صفحه وب بین بازدیدکنندگان و سایت تعامل بیشتری برقرار کنید تا کاربر قادر به انجام اقدامات پیچیده‌تری باشد.

برنامه‌های وب

با پیشرفت مرورگرها و رایانه‌های شخصی، جاوااسکرپیت توانست برنامه‌های وب قدرتمندتری را ایجاد کند. مانند گوگل مپ. عملکرد این برنامه به چه شکل است؟ هیچ به کاربرد جاوااسکریپت در این بخش توجه کرده اید؟ وقتی شما در نقشه جستجو می‌کنید در ابتدا فقط بخش کمی از نقشه را مشاهده میکنید و رفته رفته این صفحه کامل‌تر می‌شود. این خود کاربرد جاوااسکریپت در پشت صحنه این ماجراست.

برنامه‌های سرور

با ظهور فریم ورک Node. Js در چند سال اخیر(در ادامه تمامی فریم ورک های جاوااسکریپت را معرفی خواهیم کرد)، جاوا اسکریپت از مرورگر به سرور راه یافت. از آن زمان Node توسط شرکت‌های بزرگی مانند Wal-Mart به عنوان یک بخش اصلی از زیرساخت‌های back end پذیرفته شد.

فریم ورک های جاوااسکریپت را بشناسید

برای شروع هر پروژه شما نیازمند تعیین چهارچوب برای انجام آن خواهید بود. فریم ورک‌ها در حقیقت چهارچوب کلی پروژه شما را تعیین می‌کنند. فریم ورک است که مشخص می‌کند کی و کجا از چه کدی استفاده شود. این را بدانید که در یک پروژه امکان استفاده از چندین فریم ورک را بطور همزمان نخواهید داشت. در ادامه این فریم ورک‌ها را بررسی خواهیم کرد.

فریم ورک های frontend

فریم ورک Angular.js

فریم ورک Vue.js

فریم ورک Aurelia

فریم ورک Ember

فریم ورک Gatsby

فریم ورک های backend

Node.js

فریم ورک Express.js

از آنجا که بررسی هریک از این فریم ورک‌ها نیازمند دقت بیشتری می‌باشد، برای آموزش بهتر این فریم ورک‌ها آموزش جاوااسکریپت که توسط تیم دانشجویار فراهم شده است را هرگز از دست ندهید. در این آموزش به بررسی تمامی این فریم ورک‌ها و فریم ورک‌های بیشتر پرداخته ایم.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما