شناسهٔ خبر: 48564943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

انعقاد قرارداد مشروط با رانندگان سرویس مدارس/تصمیم گیری درباره لباس فرم با شورای مدرسه است

صاحب‌خبر - نورعلی عباسپور  در پنل تخصصی «پروژه مهر» سی و پنجمین  اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته شاهد بودیم که فشار افکار عمومی و خانواده ها برخی تصمیمات و برنامه های ما را با مشکل مواجه کرد گفت: اگر خانواده ها را برای شروع سال تحصیلی همراه نکنیم دچار نوعی آشفتگی و سردرگمی در تصمیمات خواهیم شد.
وی افزود: انجمن اولیاء و مربیان شبکه ای است که می توانیم از طریق آن با خانواده ها ارتباط داشته باشیم. اگر این پیوند را جدی نگیریم در اجرای تصمیمات آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرصتی در یک و نیم ماه اخیر وجود دارد و می توان دو نشست با اعضای شورای انجمن در سطح استان، مناطق و مدارس برگزار کرد گفت: لازم است اطلاع رسانی مستمر و به موقع به خانواده ها از طریق کانال های متعدد در گروه های استانی و منطقه ای صورت گیرد.
عباسپور با بیان اینکه گروه های والدینی و شبکه های ارتباطی متنوعی در سطح استان ها وجود دارد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد اظهار کرد: برای ایام تعطیلات مدارس و آموزش غیرحضوری در سال گذشته، شبکه ارتباطی در هر استان ایجاد کرده بودیم. شش نفر منتخب والدین در استان، شش نفر در منطقه و حدود ۱۰ تا ۱۳ نفر در سطح مدرسه را داریم که به صورت شبکه ای با همدیگر پیوند دارند.
مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش به تمهید مقدمات برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: این کار باید قبل از شروع سال تحصیلی انجام  شود.
وی افزود: حمل و نقل و سرویس مدارس نیز در هر سال مورد سوال است. در هر منطقه ای کارگروهی داریم و تفویض اختیار منطقه ای در این زمینه صورت گرفته است. سال گذشته سامانه ای با هماهنگی وزارت کشور تحت عنوان "سپند" به کار گرفته شد که مشکلاتی داشت و نتوانست به برخی سوالات و مشکلات پاسخ دهد. به همین علت سامانه های استانی به کار گرفته شدند.
عباسپور با بیان اینکه انعقاد قرارداد مشروط با رانندگان سرویس مدارس با توجه به وضعیت شروع سال تحصیلی را خواهیم داشت گفت: پس از آنکه وضعیت بازگشایی مدارس مشخص شد، قراردادها قطعی می شوند.
مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لباس فرم دانش آموزی نیز گفت: گاهی یک کج سلیقه‌گی هایی در سطح کشور در این باره صورت می گیرد و عملکرد برخی مدیران مدارس، حاشیه هایی در این باره ایجاد می کند. شورای مدرسه وظیفه تصمیم گیری درباره لباس فرم را برعهده دارد و ما فقط چارچوب ها را در آیین نامه اجر ایی برای انتخاب لباس مشخص کرده ایم، ولی باز هم هرسال مشکلاتی داریم.
وی با اشاره به برنامه آموزش خانواده ها اظهار کرد: ساماندهی مدرسان باید در همین ایام صورت بگیرد. مشارکت قوی مدرسان آموزش خانواده را داشیم و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

نظر شما