شناسهٔ خبر: 48564879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

كدخدایی: تلاش داشتم در این سالها كمتر به خطا روم و یا حدیث دل بگویم

سخنگوی پیشین شورای نگهبان گفت: مواقعی كه نظرم همراه با نظر اكثریت نبود، اما ناچار بودم از نظر شورای نگهبان دفاع كنم كه البته باید هم دفاع می‌كردم.

صاحب‌خبر -


به گزارش نما، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی پیشین شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره خاطراتش از دوران سخنگویی داشت.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

از سال ۱۳۸۰ وارد شورای نگهبان شدم و از سال ۸۴ عنوان سخنگویی را برعهده داشتم البته مقطعی سخنگو نبودم، اما در مجموع حدود ۱۳ سال سخنگوی شورای نگهبان بودم.

دکتر کدخدایی در پاسخ به این سئوال که آیا از سخنگویی شورانگهبان کناره‌گیری کردید یا نه؟ گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای نگهبان هرسال ۲۶ تیر برگزار می‌شود که ممکن است جای افراد عوض شود بنابراین این سمت‌های دبیر، قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان با جابجایی افراد تغییر می‌کند.


۲ سال گذشته به دوستان اعلام کردم سمت قائم مقامی دبیر و سخنگویی شورای نگهبان را واگذار کنم که سال گذشته قائم مقامی دبیر واگذار شد و امسال هم سخنگویی را براساس قولی که داده بودم واگذار کردم و دیگر نامزد این پست نبودم.

کدخدایی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه سخت‌ترین و شیرین‌ترین روز سخنگویی شما چه زمانی بود؟ اظهار داشت: مواقعی که نظرم همراه با نظر اکثریت نبود، اما ناچار بودم از نظر شورای نگهبان دفاع کنم که البته باید هم دفاع می‌کردم.

سخت‌ترین مواقع دیگر زمانی بود که خبر صلاحیت‌ها را اعلام می‌کردیم؛ چراکه ناچار بودیم هم حکم قانون را اعلام کنیم و هم صلاحیت فرد را اعلام کنیم که تایید نشده است.

اما شیرین‌ترین لحظات هم زمانی بود که خبر تایید صلاحیت افراد را می‌دادیم.

کارهای خوبی را دوستان در روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای نگهبان انجام داده‌اند، اما فکر می‌کنم کارهای زیادی مانده که باید انجام شود البته دکتر طحان نظیف سخنگوی جدید، چون هم جوان و هم رسانه‌ای‌تر هستند، ان‌شاءالله بهتر می‌توانند انجام دهند.

هادی طحان‌نظیف از نیروهای جوان هستند که هم در عضویت وی در شورای نگهبان و هم در پذیرفتن سمت سخنگویی از طرف او تلاش داشتم؛ چراکه هم از نظر علمی، اخلاقی، تعهد به نظام و هم آشنایی با فضای رسانه توانمند هستند.

نظر شما