شناسهٔ خبر: 48564873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اصفهان به هشت واحد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با راه اندازی ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در ملک شهر و رهنان ، تعداد مراکز تجمیعی در کلانشهر اصفهان به منظور تسریع در واکسیناسیون کرونا و افزایش سطح ایمنی جامعه به هشت واحد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

کمال حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در کنار راه اندازی مراکز تجمیعی، ظرفیت مراکز موجود واکسیناسیون کرونا نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا با چند برابر کردن ظرفیت واکسیناسیون افراد هرچه زودتر بخش عمده ای از جامعه در برابر ویروس کرونا، واکسینه شوند.

رییس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۱۳ مرکز تجمیعی نیز در سایر شهرستان‌های استان فعال است که در صورتی که مسوولان صلاح بدانند در شهرهای بزرگ مانند نجف آباد و خمینی شهر نیز این مراکز افزایش می‌یابد یا ظرفیت واکسیناسیون مراکز موجود بیشتر می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه هر واکسنی که به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برسد وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود، اضافه کرد: نوع واکسن، چندان تفاوتی نمی‌کند بلکه اصل واکسیناسیون مهم است که با ایجاد ایمنی بیشتر در بین مردم، میزان ابتلا و بستری ناشی از کرونا کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۳۰ درصد از گروه‌های سنی هدف برای واکسیناسیون کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه نکردند، گفت: ما برای همه گروه‌های هدف پیامک ارسال کردیم و اگر افراد باقیمانده نیز مراجعه کنند باز هم ظرفیت خوبی برای پوشش واکسیناسیون همه آنها را داریم.

به گفته وی با وجود تاکید بر ثبت نام در سامانه سلامت و مراجعه به مراکز تجمیعی پس از دریافت پیامک نوبت دهی، باز هم افرادی بدون نوبت برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که تلاش می‌کنیم آنها را نیز بدون واکسیناسیون برنگردانیم اما از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از تجمع و شلوغی حتما پس از دریافت پیامک نوبت مراجعه کنند.

حیدری همچنین با تاکید بر اینکه رعایت برخی از شیوه نامه‌های بهداشتی در استان اصفهان رها شده و بسیار بد است، تصریح کرد: ما از مردم می‌خواهیم که هر فرد به فکر خودش باشد و به عنوان یک مسوولیت اجتماعی، دستورهای بهداشتی را رعایت کنند تا میزان واکسیناسیون در جامعه به سطح قابل قبول و حدود ۷۰ درصد برسد.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم اگر ضرورت ندارد از خانه بیرون نیایند، به فروشگاه و مسافرت نروند و حتما از ماسک استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه ما همچنان بر تعطیلی اصفهان در یک بازه زمانی مشخص مصر هستیم، توضیح داد: بیمارستان‌های ما از بیماران کرونایی اشباع شدند و این تعطیلی کمک می‌کند تا تعدادی از بیماران ترخیص شوند و کادر درمان بهتر بتوانند خدمت ارائه کنند.

حیدری با اشاره به اینکه قدرت سرایت ویروس جهش یافته دلتا بسیار بیشتر از گونه‌های قبلی است، اظهار داشت: وقتی سرعت سرایت بالا باشد این ویروس خانواده ها را پس از برگزاری دورهمی ها و مسافرت‌ها بیشتر درگیر می‌کند بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

در زمان حاضر حدود ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است که ۶ مرکز آن در کلانشهر اصفهان فعالیت دارد.

تاکنون بیش از ۶۵۱ هزار دز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است به طوریکه ۱۲۷ هزار نفر ۲ دز و بیش از ۵۱۴ هزار نفر یک دز واکسن را دریافت کردند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۲۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر کرونا قرار دارد.

نظر شما