شناسهٔ خبر: 48564518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تزریق واکسن کرونا در اردبیل به ۱۰ هزار دوز می‌رسد

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا به گروه‌های سنی مختلف در استان اردبیل تا پایان هفته به ۱۰ هزار دوز خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرهای مختلف استان مراکز تجمیعی و همچنین مراکز جامع بهداشت عملیات واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند که در گروه سنی روستانشینان تزریق واکسن در افراد ۵۰ سال و در مناطق شهری تا ۵۵ سال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد تزریق واکسن اعطایی به استان اعم از داخلی و خارجی انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در شهر اردبیل گروه‌های سنی ۶۰ تا ۵۰ سال در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند و سرعت واکسیناسیون در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به رکوردشکنی تزریق واکسن در یک روز در سطح استان اشاره کرد و گفت: با تزریق هفت هزار و ۸۶۰ دز واکسن در یک شبانه‌روز رکورد واکسیناسیون در استان اردبیل شکسته شد که این میزان تا پایان هفته به ۱۰ هزار دوز نیز خواهد رسید.

حبیب‌زاده از گروه‌های سنی مختلف خواست تا بعد از ثبت‌نام در سامانه به ویژه در شهر اردبیل به مراکز تجمیعی چهارگانه مراجعه و تزریق واکسن ضد کرونا را انجام دهند.

وی به راه‌اندازی دو مرکز جدید تجمیعی در پارس‌آباد و مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی مرکز تجمیعی شهید حاج قاسم سلیمانی در مشگین‌شهر تعداد واکسن تزریقی روزانه به ۸۵۰ دز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آغاز واکسیناسیون دو قشر معلمان و خبرنگاران از روز عید غدیر اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل نیز تدابیر لازم انجام شده تا بیش از ۲۰ هزار معلم و مدیر مدارس و ۲۰۰ نفر خبرنگار با اولویت گروه سنی انجام شود.

حبیب‌زاده به شرایط حاد پیک پنجم کرونا نیز اشاره کرد و گفت: ما در استان با کمبود تخت‌های بیمارستانی روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که ۳۵ بیمار در شب گذشته به دلیل کمبود تخت در اورژانس نگهداری شده و سعی و تلاشمان بر این است تا بیمارستان‌های سبلان و امام رضا را نیز به تعداد ۱۵۰ تخت تجهیز و بستری بیماران کرونایی را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است با همت دانشگاه آزاد سالن این دانشگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا تزریق دارو برای پیشگیری و مداوای بیماران کرونایی به صورت سرپایی انجام شده و از بستری بیمارستانی جلوگیری شود.

این مسئول همچنین اضافه کرد: تعدادی از بیماران نیز در منازل خود بستری هستند ولی شرایط بحرانی است و در همه شهرهای استان بهتر است هموطنان با رعایت موازین بهداشتی از شدت گرفتن ویروس خطرناک دلتا جلوگیری کنند.

نظر شما