شناسهٔ خبر: 48564418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:شرایط برای واردات کالای ته‌لنجی به خرمشهر فراهم است

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شرایط لازم برای واردات کالای ته‌لنجی به این شهرستان فراهم است و با ارائه فهرست کالاهای مجاز وارداتی هیچگونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش و پیگیری نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل منطقه آزاد اروند ثبت سفارش کالا در این منطقه بر اساس رای دیوان عدالت اداری لغو شده و تجار سراسر کشور بدون ثبت سفارش کالا می‌توانند کالای مورد نیاز خود را در منطقه آزاد اروند وارد کنند که این امر تحولی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود:ثبت سفارش کالا و صدور مجوز واردات کالای ته‌لنجی نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم منطقه آبادان و خرمشهر دارد.

حیدری با اشاره به چگونگی اجرای مصوبه واردات کالای ته لنجی در منطقه آزاد اروند گفت: تجار هر گونه ایراد ، دغدغه‌ و یا چالش در این زمینه را به فرمانداری خرمشهر اعلام کنند تا از طریق قانونی پیگیری و برطرف شود.

فرماندار خرمشهر در ادامه در خصوص مدیریت واحد مرز شلمچه گفت: درصورتی که مشکلات بین بخشی حل شود مسایل و مشکلات موجود در این گذرگاه مرزی برطرف خواهد شد.

حیدری مدیریت واحد  را تنها راه برون رفت از مسایل و مشکلات موجود در مرز شلمچه دانست و اظهار داشت: در گذرگاه مرزی شلمچه شاهد چند مدیریت هستیم به طوریکه بخشی از پایانه شلمچه محدوده مرزبانی ناجا است و بخش دیگر آن در مدیریت منطقه آزاد اروند است ضمن اینکه ارگان‌های دیگر نیز در این محدوده جغرافیای مستقر شده و هر کدام قانون خاص را اجرا می کنند لذا باید یک مدیریت واحد و مشترک در این گذرگاه مرزی ایجاد شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

نظر شما