شناسهٔ خبر: 48563570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ابهر تاکید کرد

هیئات مذهبی ابهر نیازمند ساماندهی

زهرا فتحی

فرماندار ابهر گفت: هیئات مذهبی این شهرستان نیازمند ساماندهی است.

صاحب‌خبر -

وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز (۶ مردادماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان ابهر، با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال است که کشور ما با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آگاهی‌بخشی به مردم انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع، اطلاعات مردم درباره بیماری و نحوه مقابله با آن نسبت به ماه‌های آغازین بیماری بسیار افزایش یافته است؛ بر این اساس با توجه به افزایش آگاهی‌ها در این حوزه از مردم انتظار داریم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک که نقش تاثیرگذاری در مبارزه با این بیماری ایفا می‌کند، اهتمام جدی داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برخی علی‌رغم همه مشکلاتی که کرونا برای کشورمان به ارمغان آورده، هیچ اهتمامی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، اضافه کرد: این موضوع ظلم در حق کسانی است که مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و حتی کسب و کار آنان از کرونا آسیب دیده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برخی از مردم هنوز هم کرونا را باور ندارند، یادآور شد: این امر در حالی است که آمار کرونا در کشور افزایشی بوده و  و هر روز هم‌وطنان‌مان قربانی این بیماری شده و یا با آن درگیر می‌شوند.

فرماندار ابهر، با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم، متذکر شد: با توجه به دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه مراسم‌ مذهبی امسال نیز باید در فضای باز و با ساعت محدود برگزار شود.

وی با اشاره به این که علاوه بر روحانیون مساجد، هیئات امنا نیز باید اهتمام جدی‌تری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ عزاداری داشته باشند، تصریح کرد: هیئات مذهبی نیز باید در ترغیب افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها تلاش کنند.

نوروزی با تاکید بر اینکه باید نسبت به آسیب‌شناسی برگزاری مراسم‌ عزاداری سال قبل اقدام شود، گفت: باید تذکرات لازم به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، داده شود.

فرماندار ابهر، با تاکید بر ضرورت ساماندهی هیئات مذهبی در این شهرستان، تاکید کرد: باید هیئات مذهبی شهرستان شناسنامه‌دار شوند تا بتوان از ظرفیت آنان به‌ طور مطلوب بهره گرفت.

انتهای پیام

نظر شما