شناسهٔ خبر: 48563540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمع آوری ۸۰۰ میلیون تومان صدقه در کاشان

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: ۸۰۰ میلیون تومان صدقه از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان کاشان جمع‌آوری و در زمینه‌های درمان، مسکن، فرهنگی، خودکفایی، جهیزیه و لوازم ضروری منزل مددجویان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین شیخ استرکی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از تیر ماه امسال با شروع تخصیص این اعتبارات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کاشان پرداخت شده است.

او ادامه داد: با پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال ۱۲ نفر از مددجویان کمیته امداد کاشان در تیرماه فراهم شد.

به گفته استرکی، هفت نفر از مددجویان کمیته امداد کاشان نیز از طریق کاریابی مشغول به کار شدند.
پرداخت ماهیانه بیش از ۲ میلیارد تومان مستمری
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان با اشاره به پرداخت ماهیانه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مجموع مستمری پرداختی برای حدود ۶ هزار خانوار مورد حمایت در شهرستان کاشان ادامه داد: این نهاد در کاشان سه هزار و ۸۰۰ خانوار و در راوند ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار را حمایت می‌کند.

او درباره پرداخت مستمری ماهیانه مددجویان کاشانی در سال ۱۴۰۰ گفت: هر خانوار یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه مستمری دریافت می‌کند.

شیخ استرکی درباره اقدام‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مسکن مددجویان گفت: هفت مورد تعمیرات، یک مورد ساخت و تکمیل مسکن مددجویان با مشارکت نیروی انسانی گروه‌های جهادی انجام شده و این نهاد برای ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان ادامه داد: ۶۰ خانواده از مددجویان مورد حمایت اداره کاشان از ابتدای تابستان تاکنون با مساعدت ۳۵۰ میلیون تومانی این نهاد از کولر آبی برخوردار شدند که بخشی از این مساعدت از سوی خیران نیک اندیش تأمین شد.

شیخ‌استرکی با یادآوری مساعدت مردم خیر و نوع‌دوست کاشان در تامین گوشت قربانی برای مددجویان اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان عید قربان امسال موفق به خرید و ذبح ۵۰ راس گوسفند شد.

او به اجرای برنامه‌های اطعام کمیته امداد کاشان تا عید غدیر اشاره و خاطر نشان کرد: با اهدای گوشت قربانی از سوی برخی خیران نیکوکار در روز عید قربان بیش از یک تن گوشت گرم بین مددجویان مورد حمایت توزیع شد که بخشی از سه هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد از آن بهره‌مند شدند.

۶ هزار خانوار در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان تحت پوشش هستند که سه هزار و ۸۰۰ خانوار آن از شهر کاشان و بقیه در منطقه راوند هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

نظر شما