شناسهٔ خبر: 48563491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

گام دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام سریع‌تر واکسیناسیون کرونا/ خانواده دانشگاه در مراکز واکسینه می‌شوند

دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون قصد دارد هر چه سریع‌تر دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه را واکسینه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تأمین واکسن کرونا در کشور واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود گرفته است و بر اساس اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت؛ قرار است روزانه ۴۰۰ هزار نفر در کشور واکسینه شوند. در این مسیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز همگام با سایر بخش‌های کشور تسهیل واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است تا بتواند دانشجویان، اساتید و کارکنان خود را واکسینه کند.

روز گذشته دکتر محمدمهدی طهرانچی بخشنامه‌ای را در این زمینه صادر کرد. در این بخشنامه آمده است: «با توجه به مصوبات شصت و هشتمین جلسه ستاد کشوری کرونا در خصوص همکاری دانشگاه‌های کشور در فرآیند واکسیناسیون و با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای واکسیناسیون سراسری اعضای خانواده بزرگ و فرهیخته این دانشگاه و هماهنگی‌های انجام گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی جلسات مشترک، مقتضی است کلیه رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها با توجه به وسعت هر استان نسبت به تأسیس و تجهیز ۵ تا ۱۵ مرکز واکسیناسیون در سطح استان، با هماهنگی کامل و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.»

بر این مبنا؛ همچنین رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان، باید با هدایت و نظارت کامل معاونت علوم پزشکی دانشگاه، فرآیند واکسیناسیون را به نحوی مدیریت کنند تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه، متقاضیان بتوانند در کوتاه‌ترین فاصله ممکن با محل اقامت خود، طبق برنامه زمان‌بندی مشخص به مراکز تعیین شده مراجعه و با کمترین توقف و تجمع، خدمات مناسب و شایسته را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه تأسیس و تجهیز مراکز واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی هر استان ابلاغ شد

آیا دانشجویان از مهرماه ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها برمی‌گردند؟

راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در ۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی

با ابلاغ این دستورالعمل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دست به کار شدند و یکی پس از دیگر مراکز واکسیناسیون خود را بازگشایی کردند. روز گذشته مرکز واکسیناسیون شرق اصفهان با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و پایگاه واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان راه‌اندازی شد.

امروز نیز مرکز واکسیناسیون شهر جدید صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گام دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام سریع‌تر واکسیناسیون کرونا/ خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز این دانشگاه واکسینه می‌شوند

۱۴ مرکز واکسیناسیون در شهر تهران ایجاد می‌شود

به‌زودی قرار است که این مراکز در کلان‌شهر تهران نیز راه‌اندازی شود. علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در این زمینه به خبرنگار آنا می‌گوید: «در تهران نیز ۱۴ مرکز واکسیناسیون آماده بهره‌برداری است، البته برخی از این مراکز مورد استفاده قرار می‌گرفته است با این حال پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد همه ۱۴ مرکز راه‌اندازی می‌شوند.»

وی ادامه داد: «قرار است که ۲۸۶ هزار نفر در مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تهران واکسینه شوند و ۲۱۲ نفر از پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی به امر واکسیناسیون کمک خواهند کرد.»

در مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واکسینه می‌شوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در این باره می‌گوید: «به محض اینکه سهمیه واکسن مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه آزاد قرار گیرد واکسیناسیون انجام می‌شود.»

وی اعلام می‌کند: «بر اساس اولویت در نظر گرفته از ۱۵ مردادماه واکسیناسیون کارمندان و اساتید آغاز می‌شود و از ابتدای شهریور واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز انجام می‌شود.»

خوشدل همچنین تأکید می‌کند که «اگر واکسن مورد نیاز زودتر از موعد در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد واکسیناسیون پیش از زمان در نظر گرفته شده، شروع خواهد شد.»

انتهای پیام/۴۰۴۰/پ

نظر شما