شناسهٔ خبر: 48563449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامشیر در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور؛

بهره گیری از ظرفیت معلمین، دانش آموزان و والدین سبب ارتقای کیفیت یادگیری می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامشیر، گفت: مشارکت علمی و عملی معلمین، دانش آموزان و والدین سبب بهبود فرایند یاددهی و یادگیری می شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی شریفی روز چهارشنبه 6 مردادماه 1400 در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: راه اندازی انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزان و برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی فرصت مناسبی برای برنامه ریزی و راهنمای عمل در حوزه های مختلف یادگیری است تا ضمن بهره گیری از عنصر خلاقیت، فرایند یادگیری دانش آموزان به نحو مطلوبی انجام شود.


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت فکری معلمین و نقش سازنده آن ها در دوران گسترش ویروس کرونا، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه معلمین حق التدریس با برگزاری کارگاه ها و همایش های هدفمند زمینه ارتقای سطح کیفی آموزش ها و مهارت های زندگی را فراهم می آورد.


شریفی با بیان اینکه ساخت فضاهای آموزشی مناسب از مهم ترین راه های رشد علمی در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: قطب بندی واحدهای آموزشی و بهره گیری از ظرفیت مدارس برخودار در راستای کمک به مدارس کم برخوردار، توزیع عادلانه تجهیزات آموزشی و مدیریت منابع مالی از دیگر عوامل موثر در بهبود کیفیت یادگیری هستند.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامشیر در پایان با تاکید بر نقش تاثیرگذار والدین، توضیح داد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بازوی قوی و پل ارتباطی بین خانه و مدرسه با تشویق والدین به مشارکت در فعالیت های فرهنگی و تربیتی، نقش ارزنده ای در کاهش افت تحصیلی دارد.

نظر شما