شناسهٔ خبر: 48563429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران:

مشکلات صنایع کشور با هدف افزایش تولید تسهیل می‌شود

گرگان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت که این شرکت آماده همکاری برای تسهیل در حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی با هدف افزایش تولید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، علی رسولیان در دیدار با استاندار گلستان از تلاش وی برای اهتمام در رفع مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی این استان قدردانی کرد.

استاندار گلستان نیز ضمن معرفی مزیت ها و ظرفیت‌های استان به ویژه در حوزه صنعت، خواستار کمک بیشتر برای جبران عقب ماندگی صنعتی منطقه شد.

هادی حق شناس همچنین با بیان مزیت های منطقه ویژه اقتصادی اترک با هزار هکتار وسعت خواستار تامین زیرساخت‌های آن شد و افزود با توجه به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون، این منطقه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که ضروری است در راستای بهره برداری از این ظرفیت گامهای موثری برداشته شود.

مشکلات صنایع کشور با هدف افزایش تولید تسهیل می‌شود

علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه خود قرار است از واحد صنعتی احیا شده پردیس جامعه بصیری ( پوشاک) ، واحد صنعتی دانش بنیان بهبان شیمی در زمینه تولید محصولات ضدعفونی و بهداشتی، پارک علم و فناوری  مستقر در شهرک صنعتی آق قلا، صنایع ذوب شمال در زمینه تولید قطعات خودرو، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک، خوشه صنعتی مبلمان عطاآباد آق قلا، واحد احیا شده کشت و صنعت  گلستان آریا و واحد صادراتی یاس پلاست در زمینه تولید پریفرم در شهرک صنعتی بندرگز بازدید داشته و در نشستی هم با تشکل های صنعتی استان گلستان شرکت کند.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی استان برای افزایش زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی منطقه است.

اقتصاد اصلی گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

نظر شما