شناسهٔ خبر: 48563338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

 همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی:  در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

  • مبارزه با کرونا به پایان رسیده؟

اوایل که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، بسیاری از اداره‌ها و سازمان‌های محلی اقدام به آموزش شهروندان و ارائه بسته‌های بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی‌کننده در مساجد و محله‌ها کردند. برخی از شهروندان هم در اجرای این طرح‌ها مشارکت خوبی داشتند، اما کم‌کم فعالیت‌ها کاهش پیدا کرد. این روزها از اقدام‌های مسئولان و خیران برای مقابله با کرونا خبری نیست، درحالی که‌گونه‌های جدید این ویروس هر روز ظاهر شده  و افراد بیشتری را درگیر می‌کند. در منطقه ۱۷ که تعداد خانوارهای کم‌درآمد زیاد است، بهتر است توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزش‌ها تداوم یابد.
سمیه نظری/ ساکن محله وصفنارد

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان شهریار رشیدعلیپور/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۷

  • تداوم فعالیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی

فعالیت‌های اداره سلامت شهرداری منطقه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه اطلاع‌رسانی و پیشگیری ادامه دارد و با همکاری مرکز بهداشت جنوب تهران اقدام‌های زیادی انجام شده است. نصب ۸۲۰پوستر اطلاع‌رسانی در ساختمان‌های شهرداری وسراهای محله، برگزاری بیش از ۵۰عنوان کلاس و ۴۰ کارگاه آموزشی به‌صورت مجازی، آموزش چهره به چهره اهالی با حضور کارشناسان سلامت، آموزش کارکنان و شهروندان و ضد عفونی مراکز مهارت‌آموزی کوثر یک و۲ در محله‌های مقدم و امامزاده حسن(ع)، تهیه و توزیع ۳هزار بسته ملزومات بهداشتی و ارائه اقلام بهداشتی به بیمارستان ضیائیان در ۳ مرحله، از اقدام‌های اخیر این اداره بوده است.
 

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

جمع‌آوری نهر کوچه شهید کریمی‌نژاد
در قدیم برای هدایت آب‌های سطحی، به‌خصوص آب مصرفی خانواده‌ها، نهرها را در میانه کوچه‌ها می‌ساختند که مانع از ورود آسان خودروها به کوچه‌ها می‌شد و از همه مهم‌تر بوی مشمئزکننده‌ای از آنها به مشام می‌رسید. مسئولان شهری پس از انشعاب منازل به فاضلاب شهری مشغول جمع‌آوری این نهرها شده‌اند که فواید زیادی دارد. چنین اقدامی در محله ما هم انجام شده، اما نهر آب کوچه شهید کریمی‌نژاد جمع‌آوری نشده است. این کوچه بین محله‌های آذری و امامزاده حسن(ع) قرار دارد و با اینکه نهرهای هر دو محله جمع‌آوری شده، چنین فعالیتی در کوچه ما اجرا نشده است.
نرگس قویدل/ ساکن محله امامزاده حسن(ع)

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان ابراهیم کوه‌نژاد/ شهردار ناحیه یک منطقه ۱۷

  • به نوبت اجرا می‌شود

جمع‌آوری نهرهای قدیمی و اجرای عملیات کانیو در ناحیه یک ادامه دارد و امسال هزار و ۲۰۰ متر طول نهرسازی اجرا شده است. این عملیات در خیابان لقمان حکیم هم ادامه دارد که منشعب از خیابان امامزاده حسن(ع) است. نهر بسیاری از کوچه‌ها جمع‌آوری شده و تنها چند کوچه باقی مانده است که می‌توان به کوچه‌های شهید کریمی‌نژاد، جعفری، علیها، نیک‌پی و احمدی اشاره کرد. پایان این فعالیت شهری به دلیل تعداد زیاد کوچه‌ها نیازمند وقت بیشتری است. به هر حال لازم است ظرفیت پیمانکار هم لحاظ شود، اما به اهالی قول می‌دهیم این اقدام به نوبت اجرا شود و در آینده نزدیک شاهد جمع‌آوری نهرهای قدیمی در محله‌ها باشیم. این نهرها معضلات زیست‌محیطی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.
 

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان


آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی
سال‌ها از آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۷ می‌گذرد و چاله‌های زیادی در آنها ایجاد شده است. به همین دلیل آب باران در آنها باقی مانده و از سوی دیگر در تردد خودروها و عابران مشکل ایجاد می‌کند. خودم چند بار شاهد زمین خوردن موتورسوارها به خاطر افتادن در این چاله‌ها بوده‌ام که منجر به آسیب‌دیدگی موتورسواران و راکبان آنها شده است. از مسئولان شهرداری می‌خواهیم برای حل این معضل قدیمی چاره‌ای بیندیشند و در صورت امکان آسفالت کلی و اساسی کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه را انجام دهند. بهتر است این کار با اولویت خیابان‌های اصلی و قدمت معابر انجام شود.
مرتضی جهانی/ ساکن محله یافت‌آباد

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان داود لطفی/ شهردار منطقه ۱۷

  • ۱۶۰ معبر آسفالت شده است

یکی از مشکلات محله‌های منطقه آسفالت قدیمی معابر است که مدیریت شهری با وجود کمبود منابع مالی، آسفالت کامل یا روکش و ترمیم آنها را در برنامه‌های خود گنجانده است. سال گذشته ۵۳هزار و ۳۶۸مترمربع از معابر منطقه با استفاده از ۶هزار و ۷۶۱تن آسفالت مناسب‌سازی شد که در ۵۰معبر به سرانجام رسید. در ۲ ماه ابتدایی امسال هم ۱۱۰معبر منطقه لکه‌گیری شد. در این اقدام ۱۰هزار و ۳۸۲مترمربع از کوچه‌ها و خیابان‌ها آسفالت شد که برای این کار از یک هزار و ۳۱۵تن آسفالت استفاده کردیم. این عملیات به ۲ روش لکه‌گیری و روکش دستی انجام شد که در بخش عملیات لکه‌گیری ۷۹۰تن آسفالت و در بخش روکش دستی ۵۲۵تن آسفالت در معابر توزیع شد.

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

  • آموزش نگهداری از درختان میوه در تابستان

با گرم شدن هوا بسیاری از شهروندان برای نگهداشت مناسب گیاهان و درختانی که در خانه دارند با مشکل مواجه شده‌اند. بیشتر این مشکلات در نحوه نگهداری از درختان میوه مثل انگور، انجیر و انار است و بسیاری از شهروندان نمی‌دانند چطور می‌توان به آنها رسیدگی کرد تا خشک نشده یا از میوه‌دهی آنها کاسته نشود، البته اطلاع دارم که واحدی در شهرداری برای راهنمایی شهروندان وجود دارد که می‌تواند اطلاعات مفیدی به شهروندان برای نگهداری از گل‌ها، گیاهان و درختان بدهد، اما از چگونگی ایجاد ارتباط با آنها بی‌اطلاع هستم و نمی‌دانم هزینه‌ای دریافت می‌شود یا خیر.
مرضیه سلطانی/ ساکن محله مقدم

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان علیرضا فرخی/ رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷
  • مشاوره رایگان بگیرید

خدمت‌رسانی به شهروندان در بخش مشاوره‌های گیاه‌پزشکی از دیرباز جزء فعالیت‌های کلیدی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ بوده است. برای خدمت‌رسانی به پوشش گیاهی خانه‌ها و معابر مسکونی هم ارائه مشاوره‌های گیاه‌پزشکی روزانه در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز توسط کارشناسان متخصص به شکل حضوری و رایگان انجام می‌شود. علاوه بر پاسخ به سؤالات و مشکلات اهالی در خصوص نحوه نگهداشت درختان و گیاهان آپارتمانی آموزش‌های لازم و مدیریتی هم در این حوزه به آنان ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت این مشاوره‌های رایگان می‌توانند با شماره ۹۶۰۴۲۶۳۳ تماس بگیرند تا در اسرع وقت راهنمایی شوند.
 

نظر شما