شناسهٔ خبر: 48562706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رکورد شکنی مصرف برق در کشور با افزایش دما

مدیرعامل توانیر از لزوم هماهنگی تمامی دستگاه‌های دولتی برای مدیریت مصرف برق تا پایان مرداد ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدحسن متولی زاده مدیر عامل  توانیر در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مرکز پایش توانیر برگزار شد، گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی، خشکسالی و افزایش مصرف برق سال استثنایی برای کشور بود، اما با تدابیر و پشتیبانی‌های انجام شده تا امروز با کمترین مشکلی مواجه شده‌ایم.

او ادامه داد: شرایط گرما و محدودیت برای نیروگاه‌های برق آبی گذاشته شده و این شرایط بحرانی تا اواخر مرداد ماه امسال با ما است که امیدواریم با پایش ادارات و دستگاه‌های اجرایی، منازل و غیره، تاثیر بسزایی برای الگوی مصرف داشته باشیم.

متولی زاده افزود: امید است دستگاه‌ها و سایر سازمان‌ها نسبت به رعایت برنامه اقدام کنند تا شاهد کاهش مصرف باشیم و نیازی به قطع برق نباشد.

مدیر عامل توانیر بیان کرد: همچنین از سال ۱۳۸۲ تاکنون در شبکه برق کشور خاموشی سراسری اتفاق نیفتاده است و به عبارت دیگر در طی بیش از ۱۸ سال گذشته شبکه برق کشور دارای پایداری سراسری بوده است که این بهبود، موفقیت بزرگی برای صنعت برق کشور به شمار می‌آید.

او گفت: مصرف برق امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ برابر شده که این رقم در تاریخ صنعت برق ایران بی‌سابقه است البته گرما، رمزارزها و رشد مصرف صنایع علت آن است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: کاهش بارندگی و خشکسالی و خروج‌ بخش مهمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود، اما با همت همه همکاران صنعت برق توانستیم از این شرایط عبور کنیم

متولی زاده تصریح کرد: در خصوص این رزمایش هرچه مصارف در هر کدام از این بخش‌ها کاهش یابد، می‌تواند تاثیر بزرگی در پایداری شبکه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما