شناسهٔ خبر: 48562273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس بیمارستان پاستور بم اعلام کرد

تجهیز بیمارستان صحرائی بم/ بیماران زمینه ایِ علامت دار سریع به پزشک مراجعه کنند

رییس بیمارستان پاستور بم گفت: تجهیز و تکمیل بیمارستان صحرایی تا اواسط مردادماه در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود تعداد بیماران بیشتری تا آخرمرداد یا اوایل شهریور مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر"حسین آقاعسکری" در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بیمارستان پاستور به چهار شهرستان شرقی استان کرمان خدمات دهی می کند.

وی افزود: در آذر ماه سال گذشته بیشترین پیک را تجربه کردیم و تیرماه امسال سه برابر پیک قبلی بستری داشتیم و شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا بوده ایم.

آقاعسکری تصریح کرد: بسترهای تیرماه در شرق استان کرمان به ۱۸۰۳ نفر رسیده و تعداد موارد مثبت قطعی ۶۳۴ نفر بود و مابقی بالینی مثبت هستند. یا تست در حال بررسی  یا تشخیص قطعی بوده که می توان گفت سیر صعودی را طی می کنیم .

رییس بیمارستان پاستور یادآور شد: با توجه سیر صعودی بستری نسبت به سال گذشته آمار فوتی ها از ۴۵ نفر به ۲۵ نفر کاهش پیدا کرده است .

وی افزود: با ورود به پیک جدید تعداد تخت های بیمارستان به ۱۲۳ تخت به جز تخت های  ICU افزایش یافته  و دانشگاه ظرفیت افزایش تا ۱۷۸ تخت را دارد.

آقاعسکری تصریح کرد: تجهیز و تکمیل بیمارستان صحرایی تا اواسط مردادماه در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود تعداد بیماران بیشتری تا آخرمرداد یا اوایل شهریور مراجعه کنند.

وی گفت: قدرت انتقال کرونای دلتا نسبت به انواع قبل بسیار زیاد است و سیر بیماری بیشتر اما میزان کشندگی آن کمتر است و با توجه به واکسیناسیونی که انجام می شود امید می رود آمار فوتی ها پایین بیاید .

 رییس بیمارستان پاستور بم افزود: ۹۹ درصد از فوتی ها اخیر افرادی بودند که واکسن را دریافت نکرده اند لذا ضروری است واجین شرایط دریافت واکسن حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا واکسناسیون خود را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونای دلتا همه در معرض خطر هستند، گفت: کادر درمان بسیار خسته شده و فشار بسیار زیادی روی دوش آنهاست.

آقاعسکری تصریح کرد: ۱۰۰ درصد پرستاران ما واکسینه شده اند، اما ابتلا به بیماری در پرستاران داشتیم و در تیرماه امسال بالغ بر ۲۰ نفر از کادر درمان مبتلا به کووید۱۹ شدند.

وی افزود: ما تمام توان و تلاشمان را انجام دادیم تا امکانات درمانی مانند اکسیژن ساز  دارو مهیا کرده وعلاوه بر دستگاه های اکسیژن ساز تانکر ۲۰ لیتری اکسیژن در حال بارگیری برای بم است.

رییس بیمارستان پاستور بم از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از تجمعات پرهیز کنند و در مراکز خرید شلوغ نرون تا فشار از دوش کادر درمان بردارند.

وی در ادامه با اشاره به نشانه های بیماری کرونا در افراد دارای بیماری های زمینه ای بیان کرد: افرادی که بیماری زمینه ای قندخون، فشارخون و دارند، کورتون مصرف می کنند و یا سن بالای ۶۰ سال دارند و مبتلا به تنگی نفس شده و یا خلط خونی دارند، باید در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند و صبر نکنند تا هفت روز از بیماری بگذرد. متاسفانه اکثر فوتی های ما به این دلیل است که دیر مراجعه کرده اند .

آقاعسکری تصریح کرد: ۱۰ درصد بیماران مطب ها به بستری موقت می آیند و نیاز به اکسیژن ندارند. نیاز به دارو دارند و نمی توان تمام آن ها بیماران را بستری کنند .

وی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: ۴۵ تخت توسط خیرین به بیمارستان صحرایی اهدا شد که در ۱۰ کانکس آماده خدمات است ولی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که مجموعه شهر باید به ما کمک کند .

انتهای پیام

نظر شما