شناسهٔ خبر: 48562247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

آزمایش حدود ۶۰ درصد مبتلایان مشکوک به کرونا در خراسان شمالی مثبت است

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونای مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هم اکنون حدود ۶۰ درصد مثبت است.

صاحب‌خبر -

دکتر افشین دلشاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای گذشته روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تست پی سی آر ( PCR ) کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است.

وی گفت: با وجود افزایش قابل توجه مبتلایان و تعداد بستری ها در پیک چهارم کرونا، اما به دلیل واکسیناسیون گروه های پر خطر درصد مرگ و میرها نسبت به پیک های قبلی کمتر است. 

وی افزود: از تمامی هم استانی های واجد شرایط واکسیناسیون در خواست می‌شود هر چه سریع تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

تاکنون ۸۶ هزار دوز واکسن وارد استان شده و  ۷۲ هزار دوز نیز تزریق و یکهزار و ۵۰۰ واکسن کوو برکت  ایرانی نیز به استان تحویل شده است که به افراد واجد شرایط تزریق می شود.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان که ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۸۶۳ هزار نفری این استان را در خود جای داده اند، در وضعیت قرمز، شهرستان مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و  گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

نظر شما