شناسهٔ خبر: 48562157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طباطبایی: قرار نبود کار خارق‌العاده‌ای در بسکتبال المپیک انجام دهیم

توکیو- ایرنا- رییس فدراسیون بسکتبال گفت: شرایط تیم‌های ایران و آمریکا از نظر سطح مشخص بود. ما با تیمی بازی داشتیم که از تیم‌های قدرتمند جهان است وقرار نبود کار خارق‌العاده‌ای در المپیک انجام بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «رامین طباطبایی» پس از شکست تیم ملی بسکتبال ایران برابر آمریکا، اظهار داشت: درست است که آمریکایی ها در بازی نخست به فرانسه باختند اما آنها سطح خاصی از بسکتبال را بازی می کنند.

وی ادامه داد: ما از بچه‌ها توقع برد نداشتیم هر چند که آنها می‌توانستند بهتر بازی کنند و با اختلاف کمتری بازنده باشند. باید بگویم که سطح ما همین است. هدف‌گذاری ما ورود به المپیک بود و قرار نبود کار خارق‌العاده‌ای انجام بدهیم. این با ظرفیت‌های ما همخوانی ندارد. باید از این رقابت ها درس بگیریم و به توسعه بسکتبال‌مان در ایران کمک کنیم.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که می شد در بازی نخست عملکرد بهتری داشت هم این واکنش را نشان داد و گفت: اگر بچه ها خودشان بودند، در آن بازی برنده می شدند. شاید یک شرایطی به وجود می آمد تا یک تیم آسیایی در مقابل تیمی از اروپا عرض اندام کرده باشد. در نهایت ظرفیت ما همین است و باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم خودمان را به بسکتبال روز دنیا نزدیک کنیم.

رییس فدراسیون بسکتبال در پایان درباره بازی با فرانسه هم تصریح کرد: آنها پنج بازیکن شاغل در NBA دارند و تیم خوبی هستند. بچه های ما دارند با جو المپیک آشنا می شوند و مجموع این اتفاق ها برای بسکتبال ما خوب است.

تیم ملی بسکتبال ایران امروز (چهارشنبه) و از ساعت ۹:۱۰ در دومین بازی‌ خود در المپیک به مصاف تیم پرستاره و قدرتمند آمریکا رفت و در پایان تیم آمریکا موفق شد ایران را با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ شکست دهد. 

بلندقامتان ایران در بازی قبلی خود نیز مقابل جمهوری چک قرار گرفت و با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ از این تیم شکست خورد. تیم آمریکا نیز در دیدار قبلی خود بازی را به فرانسه واگذار کرده بود. آمریکا پرافتخارترین تیم در بسکتبال المپیک است.

تیم ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بسکتبال المپیک باید در روز شنبه ۹ مرداد و از ساعت ۵:۳۰ به مصاف فرانسه برود. 

نظر شما