شناسهٔ خبر: 48562113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در محورهای سیل زده چالدران در شمال آذربایجان غربی برقرار شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تردد در محورهای چالدران به چایپاره و چالدران به شوط با تلاش راهداران و بسترسازی مسیر انحرافی در جوار پل تخریبی سیل زده برقرار شد.

صاحب‌خبر -

ارسلان شکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض تخریب یکی از سه دهانه پل چالدران، همه ماشین آلات راهداران منطقه در محل حاضر و ماشین آلات شهرستان های اطراف هم برای اقدام در صورت نیاز در آماده باش کامل بوده اند.

وی اضافه کرد: با اقدامات راهداری اورژانسی عبور موقت در مسیر انحرافی پل برقرار شد و از همان محل به صورت کنارگذر ساخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه پل سه دهانه در ۱۶ کیلومتری چالدران  تنها راه مواصلاتی با شوط و چایپاره محسوب می شود، ادامه داد: در حوادث مشابه نسبت به تامین مسیر جایگزین از مسیرهای روستایی اقدام می شود ولی در این مورد امکان جایگزینی به دلیل افزایش سه برابری مسافت امکانپذیر نیست و از این رو انسداد مسیر بیش از این در محور معقول به نظر نمی رسید.

شکری با اشاره به اینکه درحال نسخه پیچی برای ساخت و تعمیر پل در سریع ترین زمان ممکن هستیم، اظهار کرد: آمادگی و توانایی لازم برای حمل و نصب پل خرپایی به عنوان گزینه نخست و لوله گذاری و مسیرگشایی به عنوان گزینه دوم در مجموعه راهداری آذربابجان غربی برای برقراری تردد از پل وجود دارد ولی هردو گزینه زمانبر بوده و درصورت تامین امکانات اعتباری و تعیین پیمانکار به شرط بهره گیری از ماده ۱۲ بحران جهت ترک تشریفات، آغاز عملیات تعمیر دهانه سوم گزینه مناسبتری از نظر ما به شمار می رود و همزمان لوله گذاری در مسیر برای عبور موقت نیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بارش ناگهانی باران در شمال آذربایجان غربی طی روزهای گذشته موجب تخریب پل چالدران شده بود.

نظر شما