شناسهٔ خبر: 48562099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

روزانه ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت می‌کنند

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها در استان گفت: روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی صبح چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در کشور و استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری بیماران کرونایی در پیک پنجم بیماری خاطرنشان کرد: عامل شیوع بیماری کرونا و انتقال آن ساده‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است افزود: موج پنجم بیماری کرونا خطرناک‌تر بوده و در حال اوج گرفتن است و هر روز شاهد ثبت فوتی‌های جدید هستیم.

وی با اشاره به نیازهای بیمارستان‌های استان بوشهر به کادر درمان، پرستار و نیروی خدمات اضافه کرد: تأمین کادر درمانی، پرستاری و خدماتی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوشهر ضروری است.

استفاده از پزشکان بخش خصوصی

ایرانی ادامه داد: در این شرایط خاصی و استثنایی باید همه پزشکان در بخش‌های خصوصی به یاری بیماران بشتابند و با حضور در بیمارستان‌ها رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را در برابر مردم آسیب‌دیده نشان دهند.

وی با قدردانی از مدافعان سلامت استان بوشهر تأکید کرد: همه پزشکان در بخش‌های خصوصی و مطب‌ها برای اعزام به بیمارستان‌ها مورد توجه قرار بگیرند تا از این وضعیت و شرایط بحرانی عبور کنیم.

ایرانی با تأکید بر همکاری سازمان نظام پزشکی استان بوشهر برای جبران کمبود کادر درمانی بیمارستان‌های استان تصریح کرد: همه پزشکان در همه عرصه‌ها باید یاری‌رسانی و با مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها همکاری کنند.

معاون استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تمام تخت‌های بیمارستان‌ها در بخش کرونایی فعال است و با تأمین نیروهای مورد نیاز دیگر تخت‌های بستری برای رسیدگی به بیماران کرونایی فعال می‌شود.

پذیرش همه بیماران کرونایی

وی پذیرش همه بیماران کرونایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بیماران کرونایی سرپایی به کلینیک‌ها، درمانگاه و مراکز بهداشتی در سراسر استان اعزام می‌شوند و بیمارستان‌ها فقط برای بستری اینگونه بیماران اختصاص می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تسریع واکسیناسیون در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر واکسن کرونا بر اساس اعلام گروه سنی دریافت می‌کنند و این در حالی است که تزریق واکسن به گروه سنی بالای ۴۵ سال آغاز شده است.

ایرانی با تأکید بر آماده‌باش راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به روند صعودی بیماران کرونایی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

نظر شما