شناسهٔ خبر: 48561877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراحل واکسیناسیون دیابتی‌های بالای ۱۸ سال در خوزستان

بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال در استان خوزستان به مراحل اجرای واکسیناسیون کرونا توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان ، مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان گفت: بیماران مبتلا به دیابت برای تزریق واکسن کرونا، با آماده داشتن کارت انجمن دیابت استان خوزستان و کارت ملی خود بر اساس اولویت‌بندی‌های وزارت بهداشت و درمان، منتظر فراخوان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و انجمن دیابت استان خوزستان باشند.


رضا نظریان افزود: بیمارانی که کارت انجمن دیابت استان خوزستان را ندارند نیز باید برای صدور و دریافت کارت انجمن اقدام کنند.


وی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای صدور کارت دیابت، ادامه داد: دو قطعه عکس ۴×۳ پشت‌نویسی شده، کپی کارت ملی، اصل و کپی جواب آزمایش بدون محدودیت زمانی فردی که قندخون ناشتای بالای ۱۲۶ داشته باشد، ثبت دو خط شماره تلفن همراه که یک خط آن مربوط به خود بیمار و یک خط آن مربوط به بستگان درجه یک بیمار باشد، ذکر آدرس دقیق منزل، شغل بیمار، نوع بیمه و نام دارو (قرص یا انسولین) برای صدور کارت دیابت ضروری است.


مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان نظریان خاطر نشان کرد: بیمارانی که مدت اعتبار کارت‌شان پایان یافته یا کارت آن‌ها مفقود شده نیز می‌توانند مدارک درمانی و هویتی خود را همراه با عکس جدید، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به آدرس خیابان امام شرقی، کوچه شهید حق‌بین یا فرهنگ سابق، جنب بیمارستان آریا سابق به واحد پذیرش درمانگاه فوق تخصصی دانیال تحویل دهند.


وی افزود: بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و نهاد‌های خیریه هستند نیز باید کپی مدارک خود را همراه با مدارک ذکرشده ضمیمه کنند و تحویل دهند.


نظریان ادامه داد: پس از بررسی و تایید مدارک این افراد، صدور کارت دیابت انجام و برای تحویل کارت با آن‌ها تماس گرفته خواهند شد. البته با توجه به شرایط کرونا، حضور بیماران برای تحویل مدارک و دریافت کارت دیابت الزامی نیست.

بیشتر بخوانید ::سرریز بیماران رازی به دیگر بیمارستان‌ها

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دبیر شورای سلامت اهواز، با بیمارانی که نقص عضو دارند، نابینا هستند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند به صورت ویژه همکاری می‌شود.

نظر شما