شناسهٔ خبر: 48561718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در اجلاس سراسری روسای ادارات آموزش و پرورش کشور:

جامعه فهمیده است که هیچ بدیلی برای معلم و مدرسه وجود ندارد

زنجان (پانا)- سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به منظور ایجاد همگرایی، هم‌افزایی، هم‌صدایی و ایجاد وحدت در اداره مدرسه، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مجید دویرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به عنوان یکی از نمایندگان مدیران و روسای سراسر کشور در خصوص «پروژه‌ مهر، مدیریت و راهبری فعالیت‌های مرتبط با بازگشایی مدارس» گفت: در شرایطی به استقبال بهار تعلیم و تربیت می‌رویم که ویروس کرونا همچنان بر نظام تعلیم و تربیت سایه افکنده و در عین حال جامعه فهمیده است که هیچ بدیلی برای معلم و مدرسه وجود ندارد.

دویرانی در ادامه افزود: یکی از تجربیات، انعطاف پذیری و آزادی عمل شورای مدرسه است، باید توجه داشت که پیچیدن یک نسخه‌ واحد برای بیش از 105 هزار مدرسه در این کشور پهناور، اگر چه ممکن است ولی مطلوب نیست.

وی همچنین تصریح کرد: بازگشایی مدارس به صورت حضوری را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم و جایگاه رفیع معلم و مدرسه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجرای سند تحول و تربیت تمام ساحتی را به عنوان اجزای این گفتمان بیش از پیش به جامعه منعکس کنیم.

دویرانی ضمن برشمردن نکاتی در خصوص بازگشایی حضوری مدارس ابراز کرد: پروژه‌ مهر با تمام لوازم و ملحقات آن، در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها قرار گیرد تا از ظرفیت نهادهای خارج از آموزش و پرورش استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در پایان سخنان خود اظهار کرد: بدون تردید «شاد» یکی از ابتکارات و افتخارات آموزش و پرورش است و لزوم ارتقاء آن به یک اپلیکیشن تعاملی احساس می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود تا آن زمان، مدارس اجازه‌ استفاده از نرم افزارهای تعاملی را در کنار شاد داشته باشند.

نظر شما