شناسهٔ خبر: 48561590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:

جشنواره «ترنم فتح» ویژه یگان‌ موزیک نیروهای مسلح سمنان برگزار شد

سمنان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: در آستانه عید غدیر و سالروز عملیات غرور آمیز مرصاد جشنواره «ترنم فتح» ویژه یگان‌ موزیک نیروهای مسلح سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح چهارشنبه در جمع یگان‌های موزیک نیروهای مسلح استان سمنان به میزبانی مرکز آموزش وظیفه و میدان تیر شهدای پدافند هوایی سمنان، با بیان اینکه چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح همزمان با سالروز عملیات مرصاد برگزار شد، تاکید کرد: با هدف بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی یگان‌های موزیک نیروهای مسلح هر ساله برگزار شد.

وی افزود: گروه‌های موزیک نیروهای مسلح نماد روحیه حماسی و نظم و انضباط در رزمندگان و نیروهای مسلح است که در سال‌های اخیر تلاش شده با اشعار و آهنگ‌های حماسی توانایی‌های موجود در گروه‌های موزیک ارتقا یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه پنج گروه موزیک در سطح این جشنواره حضور داشتند، افزود: رزم نواز تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده به عنوان گروه نخست، تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان به عنوان گروه دوم، فرماندهی انتظامی استان سمنان به عنوان گروه سوم و علی رستمی نسب از تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده به عنوان رتبه برتر در بخش تک نوازی توانستند رتبه‌های نخست جشنواره را به خود اختصاص دادند.

سلامی در ادامه با بیان اینکه دوران پرافتخار دفاع مقدس برگ‌های زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آن‌ها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان اسلامی در سال‌های حماسه و خون یاد می‌شود، بیان داشت: یکی از شاخص‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس که در پاسخ به عملیات «فروغ جاویدان» منافقین پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، عملیات مرصاد بود که تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرصاد یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس که با الطاف خاصه خداوندی نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت و پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن را با شکست منافقان بست، بیان داشت: در عملیات غرورآفرین مرصاد که گردان‌هایی از تیپ قائم (عج) استان سمنان در آن نقش مهمی داشته و حتی مورد تحسین فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: همزمان با سالروز عملیات مرصاد برنامه‌هایی، چون بازخوانی عملیات مرصاد، محافل خاطره گویی و روایتگری، یادواره شهدا، شب شعر و خاطره، برپایی نمایشگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی و برگزار شده است که به دلیل شرایط قرمز کرونایی استان سمنان مراسم و برنامه‌های تجمعی برگزار نخواهد شد و عمده برنامه‌ها در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در ۶۰ ساعت مقاومت جانانه در برابر پیشروی منافقان، ۶۷ شهید و ۲۲۸ مجروح به انقلاب و کشور تقدیم کرد تا برگ زرینی از حماسه سازی مردم دلیر استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس را خلق کند.

نظر شما