شناسهٔ خبر: 48561587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد

استفاده از ظرفیت مراکز رشد و نوآوری در جهت ایفای رسالت کارآفرینی دانشگاه

رئیس دانشگاه تبریز ضمن توصیه به استفاده از پتانسیل مرکز رشد و نوآوری دانشگاه توسط انجمن‌های علمی افزود: با استفاده از این پتانسیل می‌توان ضمن برقراری ارتباط با مراکز علمی، صنعتی و تولیدی، دانشگاه را در ایفای رسالت کارآفرینی و حل مشکلات اجتماعی یاری کرد.

صاحب‌خبر -

رضا مجیدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان و مقام آوران دانشگاه تبریز در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت،
ضمن تجلیل از کسب موفقیت در این جشنواره، رونق بخشیدن بر فعالیت‌های علمی و اجتماعی دانشجویان را از اهداف برگزاری جشنواره حرکت برشمرد و افزود: دانشجویان با فعالیت در انجمن‌های علمی و شرکت در چنین جشنواره‌هایی با برنامه‌ریزی، تبادل تجربیات و به اشتراک‌گذاری توانمندی‌های خود علاوه بر کسب نتایج علمی مطلوب، زمینه مشارکت اجتماعی و نیل به اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را در زمینهٔ های مختلف فنی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی فراهم می‌کنند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد انوری - مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، جشنواره حرکت را نقطه تلاقی فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانست و افزود: ضرورت دارد ملاحظات فرهنگی در انجام امور انجمن علمی و برگزاری جشنواره های دانشجویی مد نظر قرار گیرد تا زمینه تقویت اعتماد به نفس دانشجویان و مشارکت اجتماعی آن‌ها در دانشگاه فراهم کند.

 اصغر عسگری - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن اعلام آمادگی معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه در زمینه انجام مساعدت‌ها و گسترش فعالیت انجمن‌های علمی، پیشنهادات و راهکارهایی در زمینه فعالیت انجمن‌های علمی ارائه کرد که از اهم آن‌ها می­‌توان به تقویت بنیه علمی اعضاء توسط پژوهشگران دانشگاه، ورود انجمن‌های دانشجویی به هسته های پژوهشی علمی سطح کشور، گسترش تبادلات علمی بین‌المللی، استفاده و همکاری با دانشجویان خارجی در انجمن‌های علمی اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: هم اینک 103 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه فعالیت می کنند که افتخارات چشمگیری را در جشنواره های ملی و بین المللی سال های اخیر برای دانشگاه به ارمغان آورده اند، به گونه ای که در 5 سال گذشته، در حوزه عملکرد انجمن‌های علمی دانشجویی، دانشگاه تبریز 3 بار عنوان برگزیده و 2 بار عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرده است.

سجاد توحیدی افزود: از نظر تعداد عناوین به دست آمده نیز دانشگاه تبریز جزو برترین دانشگاه های کشور بوده و برای مثال، در آخرین جشنواره، 15 عنوان در زمینه های مختلف نصیب انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شده است. 


وی، توجه به کادرسازی و جذب نیروهای جدید در شرایط پساکرونا و نیز توجه به کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را از اولویت‌های اصلی برنامه های انجمن‌های علمی در سال‌های آتی دانست.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز طی مراسمی از انجمن‌های علمی حائز رتبه‌های برتر دانشگاه تبریز، در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با حضور میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه و برخی از اعضای هیئت‌رئیسه تجلیل به عمل آمد.

در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که از 23 لغایت 25 اسفند 1399 باحضور انجمن‌های علمی دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت و بصورت ارائه آثاردرغرفه مجازی برگزار گردید، دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشگاه تبریز دراین دوره موفق به کسب چهارده مقام برتر و شایسته تقدیر شدند.

 همچنین دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های برترکشوررتبه اول را بدست آورد. ضمن آنکه در این دوره ۳۰۷ اثر از دانشجویان خارجی از ۵۱ کشور در ۱۱ محور مختلف دریافت شد که بعد از داوری ها ۱۵ اثر از ۱۰ کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

 در پایان این مراسم از چهار نفر از اساتید مشاور برتر در زمینه مشاوره انجمن‌های علمی و انجمن‌های علمی مقام آور در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد. 

طی مراسمی نیز، از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمده بود.

انتهای پیام

نظر شما