شناسهٔ خبر: 48561303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرگزاری اسپوتنیک

ادعای دوباره بایدن درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۲۲ آمریکا

خبرگزاری صداوسیما

رئیس جمهور آمریکا گفت اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد روسیه در حال مداخله در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ رئیس جمهور آمریکا گفت اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد روسیه در حال مداخله در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن روز سه شنبه در سخنرانی خود برای جامعه اطلاعات ملی آمریکا با بیان این اتهامات گفت، ببینید روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۲ و نشر اطلاعات جعلی چه کار‌هایی انجام می‌دهد. این کار‌ها نقض آشکار حاکمیت ماست.
وی توضیح نداد که مسکو به چه شیوه‌ای در انتخابات میان دوره‌ای آتی آمریکا مداخله می‌کند و هیچ نمونه‌ای هم از فعالیت‌های روسیه عنوان نکرد.
انتخابات میان دوره‌ای آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شود و نامزد‌های این انتخابات برای تصاحب تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا با هم رقابت خواهند کرد. علاوه بر آنکه برخی انتخابات ایالتی و محلی نیز برگزار خواهد شد.
اتهامات جدیدی که جو بایدن درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح کرد، به اتهامات قبلی درباره مداخله مسکو در امور داخلی آمریکا اضافه شد. طرح چنین ادعا‌هایی آنهم بدون دلیل و مدرک، به روالی عادی تبدیل شده است.

نظر شما