شناسهٔ خبر: 48561152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش:

واکسیناسیون فرهنگیان البرز از عید غدیر آغاز می شود

کرج – ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: واکسیناسیون معلمان دولتی، غیردولتی و کارکنان اداری آموزش و پرورش این استان از عیدسعید غدیر خم آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز روز چهارشنبه در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشورکه دربسترشبکه شاد در حال برگزاری است،افزود: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری و به منظور ایجاد ایمنی بین فرهنگیان و معلمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد طرح واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس است،خاطرنشان کرد: واکسیناسیون معلمان از نگرانی های خانواده‌ها برای شیوع کرونا می کاهد.

علیزاده بیان داشت: به دلیل ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر آن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش استان هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان را در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان راه اندازی کرده است تا این امر با سرعت صورت پذیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز بهداشت شهرستان اشتهارد، واکسیناسیون فرهنگیان در مرکز تجمیعی این شهرستان انجام خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: این پایگاه‌ها از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و آموزش و پرورش شامل افرادی که رشته‌های مرتبط مانند پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی دارند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، استفاده شده که دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز درخصوص آموزش این نیروها همکاری داشته است.

وی تاکید کرد: در این طرح که از روز پنجشنبه هفتم مردادماه مصادف با عید سعید غدیر آغاز می شود تمامی فرهنگیان استان اعم از معلمان مدارس دولتی، همکاران فرهنگی مدارس غیر دولتی و کارکنان اداری واکسینه می شوند.

استان البرز حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

نظر شما