شناسهٔ خبر: 48560997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی

تلفیق شیوه های حضوری و مجازی بهترین نوع آموزش در شرایط کرونا است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت: در شرایط کرونا اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان است و برای نیل به این هدف تلفیق شیوه های حضوری ومجازی بهترین نوع آموزش است.

صاحب‌خبر -

 

«احمد قربانی» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: قریب به  90درصد دانش آموزان منطقه در شبکه شاد فعال هستند ومابقی بصورت اموزش تلفیقی تحت تعلیم می باشند؛ علت بی بهره ماندن از شبکه شاد بیشترربه دلایل زیرساختی ونبود اینترنت وگوشی هوشمند می باشد.

وی ضمن اشاره به نقش مهم والدین در امر آموزش، تأکید کرد: والدین باید همانند برنامه روزانه مدرسه برنامه منظمی طراحی کنند وبا فرزندان ومعلمان ارتباط تعاملی داشته باشند و درکنار امر آموزش، فرزندانشان را از آسیب های فضای مجازی درامان نگه دارند.

قربانی نگرانی والدین در مورد آموزش فرزندشان را امری طبیعی و به حق دانست و افزود: واکسینه کردن عموم مردم ومعلمان ودانش آموزان میتواند درکاهش این نگرانی ها موثر باشد ونیز رسانه های جمعی با تبیین وتوجیه خانواده می توانند به این امر کمک کنند.

وی با تأکید بر این که باید در راستای سند تحول بنیادین وگام دوم انقلاب باید به جوانان بعنوان پیشران ومرکز ثقل کشور اهمیت ویژه ای داد؛ بیان کرد: آموزش و پرورش بعنوان تنها دستگاهی که تمام نسل جوان را دراختیار دارد تصویری روشن از چهل سال انقلاب دریافت کند و به تشکل های دانش اموزی بها داده شود و درشبکه شاد مسابقاتی در این راستا طراحی واجرا شود.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: «مدرسه تعطیل است ولی آموزش تعطیل نیست» یک شعار جهانی است؛ چرا که کرونا تمام مراکز آموزشی دنیا را تعطیل کرد ولی تمام کشور با حداکثر توان وبهره گیری از کلیه ظرفیت های اینترنتی ومجازی باید به آموزش ادامه دهند،  تولید محتوا الکترونیکی کنند و دراختیار دانش آموزان قرار دهند.

نظر شما