شناسهٔ خبر: 48560715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نمایندگان آبادان و خرمشهر به گردشگری توجه کنند| ظرفیت اقتصادی مغفول مانده

آبادان- نری موسی، یک فعال گردشگری در منطقه آزاد اروند گفت: صنعت گردشگری پولساز و اقتصادی است و نمایندگان مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در مجلس باید موانع فعلی را رفع کنند.

صاحب‌خبر -

آرزو نری موسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت منطقه آزاد اروند در زمینه گردشگری مانند دیگر مواهب الهی که در این منطقه به وفور یافت می‌شود، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: استفاده از دانش نیروهای تحصیلکرده گردشگری و تشکیل یک مجموعه توانمند و متخصص برای پیدا کردن مکان‌های مغفول مانده بکر گردشگری از مهم‌ترین اقداماتی است که به منظور توسعه گردشگری منطقه باید انجام شود.

این فعال گردشگری در منطقه آزاد اروند با اشاره به تغییر دولت افزود: رئیس جمهور منتخب باید اقداماتی را در راستای رونق صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند انجام بدهد و افراد بومی فارغ‌التحصیل گردشگری مورد توجه قرار بگیرند.

نری موسی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر توضیح داد: مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری از جمله نمایندگان مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری‌ها باید با فعالان گردشگری که تحصیلات آکادمیک دارند جلسه برگزار کنند و از ایده‌های آنها استفاده کنند.

راهکارهای فارغ‌التحصیلان گردشگری
وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان آبادان و خرمشهر در توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند عنوان کرد: صنعت گردشگری پولساز و اقتصادی است و باید نمایندگان این منطقه موانع فعلی را رفع کرده و به جذب سرمایه‌گذار با استفاده از راهکارهای فارغ‌التحصیلان گردشگری کمک کنند.

این فعال گردشگری در منطقه آزاد اروند تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می‌رود جلسه‌ای را با فعالان گردشگری به ویژه فارغ‌التحصیلان بومی برگزار کند؛ علیرغم وجود ظرفیت‌های گردشگری با محور اقتصادی در این منطقه اما متاسفانه وی تاکنون جلسه‌ای با فارغ‌التحصیلان بومی گردشگری برگزار نکرده است.

نری موسی برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای افزایش ارتقای دانش گردشگری شهروندان را مهم برشمرد و گفت: اخیرا «کارگاه فنون و تکنیک‌های تسهیلگری بوم‌گردی و گردشگری در جوامع محلی» توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد که به اشتغالزایی و طرح‌های اقتصادی روستاها در زمینه گردشگری کمک ویژه‌ای می‌شود.

نظر شما