شناسهٔ خبر: 48560613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرونا در البرز به طور سرسام آوری روبه افزایش است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به افزایش روند کرونا در البرز، گفت: وضعیت کرونا در البرز بسیار خطرناک است و تعداد فوتی ها و بستری ها به طور سرسام آوری در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نورمحمدفردی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در جمع اصحاب رسانه، که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت استان البرز بسیار بسیار خطرناک است گفت: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به ماه‌های گذشته در البرز روبه افزایش است و از ابتدای بیماری کرونا تا کنون  ۴ هزار و ۶۱۸ نفر فوتی داشتیم که از این تعداد هزار و ۶۱۸ فوتی مربوط به ۳ ماه گذشته است.

وی افزود: در حال حاضر  تعداد بستری‌های کرونایی البرز ۴ رقمی شده و به هزار و ۱۳۵ نفر رسیده است، متاسفانه  دیروز ۲۶ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند که این امر نشان می‌دهد کرونا همچنان در البرز در حال افزایش است. برای کنترل بیماری همه مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ در حالیکه در سطح شهر می‌بینیم برخی از شهروندان بدون ماسک در حال تردد هستند.

این مقام مسؤول یادآور شد: ادارات استان بر اساس رنگبندی شهرها، محدودیت‌ها را رعایت میکنند. دستگاه‌های غیر ضرور با یک سوم ظرفیت و دستگاه‌های ضروری و خدمات رسان  با ۵۰ درصد ظرفیت در ادارات حاضر می‌شوند و در بقیه شهرها نیز محدودیت‌ها  به تناسب رنگبندی توسط ادارات رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ شهرستان البرز در وضعیت قرمز هستند و فقط باید مشاغل گروه یک در این شهرستان‌ها فعال باشند، بیان کرد: از ابتدا تا کنون دسته بندی مشاغل ۴ گروه بوده، اما در حال حاضر تغییراتی در آن بوجود آمده است به طوریکه گروه یک  ۹۰ درصد مشاغل را شامل می‌شود و اغلب باز هستند. برای کنترل و نظارت بیشتر در خصوص سایر مشاغل، ۱۵ تیم بازرسی از اداره کل صمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، اماکن، شبکه بهداشت و غیر ه در حال نظارت و اعمال قانون در شهر هستند و با کسانی که به رعایت دستورالعمل ها اقدام نکنند، برخورد قانونی می شود و در صورت نیاز  واحد صنفی پلمب می‌شود.

فردی در ادامه  گفت: مشکلات صنوفی که در شرایط کرونایی تعطیل می‌شوند و منبع درآمد آنها همان واحد صنفی است، در جلسات با ریاست استاندار مطرح و پیگیری می‌شود اما این موضوعات کشوری است و فقط مربوط به استان البرز نیست، باید در ستاد کرونای کشور به تصویب برسد تا در حکم قانون اجرا شود. به عنوان مثال برای واحدهای صنفی که ۲ ماه تعطیل  شده پیشنهاد دادیم که در ایام تعطیلی اجباری کرونایی مالیات و عوارض از این واحدها گرفته نشود، برخی پیشنهادات هم به تایید و اجرا رسیده است.

انتهای پیام/ج

نظر شما