شناسهٔ خبر: 48560611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف قدمت خوبی دارد

فاطمه توفیقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بدون شک جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و علوم انسانی خدمات شایسته‌ای ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در کشور از ابتدای انقلاب با اولویت فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی از نوع فرهنگ و هنر اسلامی و نیز تعمیق و توسعه به دانش و بینش دینی دانشجویان فعالیت‌های قابل تأملی انجام داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی سابقه و قدمت خوبی دارد، افزود: جهاددانشگاهی از زمانی که در راستای عمل به فرامین بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، تاکنون همواره اقدامات و اهداف خود را بر پایه نیازهای شناسایی شده در جامعه دنبال و اجرایی کرده و همواره در حال پیمایش و شناسایی این نیازها و اولویت‌ها است.

این‌ مسئول با اشاره به برخی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه اطلاع‌رسانی، تاسیس پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های تخصصی، تصریح کرد: همچنین در برگزاری آزمون‌های متمرکز و ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نیز عملکرد جهاددانشگاهی موفق و قابل قبول بوده‌ است.

احمدخانی با مثبت ارزیابی کردن گستردگی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف، افزود: بدون شک جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و علوم انسانی خدمات شایسته و بایسته‌ای را انجام داده‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به همکاری مشترک جهاددانشگاهی با ادارات و موسسات مختلف، بیان کرد: تقویت این نهاد انقلابی وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است، همچنان که این نهاد همواره ارتباط خوب و مؤثری را با اداره‌کل ارشاد در استان زنجان داشته و در دوره‌ها و زمینه‌های مختلف، از ظرفیت این نهاد بهره‌ برده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در وظیفه کادرسازی و تربیت نیروی‌های کارآمد، متعهد و متخصص بسیار موفق بوده است، خاطرنشان کرد: البته موضوع حمایت از جهاددانشگاهی اصولاً باید در سطوح بالادستی دنبال کرد؛ اگرچه حمایت‌هایی از سوی این اداره نیز در قالب‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های رسانه‌ای و آموزشی و پژوهشی طی این سال‌ها انجام شده‌ است.

انتهای پیام

نظر شما