شناسهٔ خبر: 48560490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان قزوین:

برگزاری غیر حضور اجلاس به حفظ سلامت روسا و مدیران آموزشی کمک کرد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری غیر حضوری اجلاس روسای آموزش و پرورش موجب صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت زمان و تضمین سلامت مدیران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا رسولی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ در خصوص رسالت معلمان و مدیران در شرایط کنونی به خبرگزاری برنا گفت: ️یکی از مهم ترین رسالت معلمان و مدیران در زیست بوم جدید همانا پاسخگویی به این سوال است که(وظیفه اش چیست؟)لذا مهم ترین رسالت در این زیست بوم همانا ایجاد فرآیند تعاملی زمینه ساز تکوین و تعالی پیوسته هویت متربیان به صورت یکپارچه و مبتنی برمعیار نظام اسلامی به منظور هدایت ایشان در مسیر آماده شدن برای تحقق آگاهانه است.

وی در مورد چالش های تحصیل در ایام کرونا تصریح کرد: نبود زیر ساخت های قوی(نرم و سخت افزار و  نبود آموزش های لازم در خصوص آمادگی برای زیست بوم جدید(توانمند سازی) و نداشتن تعامل درست بین اولیا و عوامل مدرسه از چالشهای این عرصه است و باید برای ️تهیه محتوای آموزشی برای دوران حضوری برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

رسولی به سوال ما در مورد راهکار کاهش افت تحصیلی اظهار داشت: ️توجه به دروس پایه و آموزش به صورت تلفیقی ، ️تمهید مقدمات تقویت زیر ساخت ها ، بهره مندی از فرصت های ترمیم یادگیری، ️ایجاد زمینه های مشارکت و همکاری مراجع ذی صلاح برای آموزش های مجازی بهتری روش برای کاعش افت تحصیلی در ایام کروناست.

image_2021_7_28-0_27_11_47_qqZ

وی  ️اجرای آموزش های معکوس؛ ️انجام آموزش تلفیقی، تغییر رویه ها در آموزش محتوای درسی را بهترین شیوه نحصیل در وضعیت کرونایی دانست.

رسولی به اهمیت مدرسه محوری هم اشاره کرد و یادآورشد: ️آزادی عمل مدیران، ️کم کردن هزینه های دولت، ️بومی سازی(برنامه ویژه مدرسه)، ️تفویض اختیار و تمرکز زدایی از مزیت های این طرح است.

این مدیر در پاسخ به سوالی در مورد عوامل موفقیت در سیستم آموزشی گفت: ️وجود عوامل خلاق و موفق، ️مواد آموزشی متناسب با هر منطقه آموزشی، ️ایجاد حلقه ارتباط بین محیط زندگی و مدرسه می تواندبه موفقیتها کمک‌ کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان در مورد دستاوردهای اجلاس به صورت ویدئوکنفرانس بیان کرد: ️صرفه جویی درهزینه ها، ️مدیریت زمان، ️ارتقا بهره وری، ️افزایش تعداد مستمعین در استان ها و ️حفظ سلامت شرکت کنندگان به دلیل جلوگیری از رفت و آمد روسای مناطق و نواحی از نقاط قوت این اجلاس بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما