شناسهٔ خبر: 48560173 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا؛

علی‌نژاد: ظرفیت بالایی برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی داریم

تهران - ایرنا - «محمد سرور» دبیرکل پاکستانی فدراسیون کبدی آسیا که برای بازدید از امکانات کشورمان برای میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیا به ایران آمده است با حضور در وزارت ورزش و جوانان با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار «مهدی علی‌نژاد» با اشاره به اینکه کبدی ایران در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: فدراسیون کبدی ایران به خوبی توانسته از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و این رشته که ریشه در فرهنگ ما ایرانی ها دارد را بخوبی توسعه دهد. تیم آقایان و بانوان کبدی ایران به موازات هم پیشرفت قابل تحسینی داشتند و توانسته اند قابلیت های فنی شان را در بالاترین سطح به نمایش بگذارند که بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نمونه آن است که موفق شدند در حضور قدرتهای برتر جهان به نشان طلا دست یابند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همچنین از میهمان پاکستانی خود قدردانی کرد که نزدیک به سه دهه پیش جزو اولین نفراتی بوده که به عنوان کارشناس و مربی با حضورش در ایران پایه گذار پیشرفت کبدی در ایران شد.

علی‌نژاد در خصوص درخواست میزبانی ایران برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی کبدی آسیا در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۲ گفت: ایران برای میزبانی رویدادهای مهم در کبدی امتحانش را در سال‌های گذشته پس داده است و در مسابقات قاره‌ای در گرگان و جوانان جهان در کیش، ایران نشان داد میزبان خوبی است.

در این دیدار که فرشید طهماسبی، مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی نیز حضور داشتند، دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا با اشاره به اینکه در مدت حضورش در ایران از امکانات شهرهای تهران، تبریز، مشهد و قم برای میزبانی قهرمانی آسیا بازدید کرده است، گفت: رقابت‌های ۲۰۲۲ اولین مسابقات قاره ای پس از پاندمی کرونا است و باید طوری برنامه ریزی کنیم که به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت برگزار شود و در این راه ایران با توجه به سبقه فنی و اجرایی‌اش می‌تواند میزبان خوبی برای این رویداد باشد.

محمد سرور از کبدی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع کبدی جهان یاد کرد و گفت: به کبدی ایران عِرق دارم چون همانطور که علی‌نژاد اشاره کرد؛ من جزو اولین نفراتی بودم که به عنوان انتقال دهنده دانش روز کبدی جهان به ایران آمدم. کبدی در قاره آسیا پیشینه قوی و محکمی دارد، هر چند دیگر نباید ابن رشته را محدود به آسیا بدانیم چون در سایر قاره ها نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است که حضور کنیا در فینال رقابت‌های جوانان جهان نمونه آن است.

نظر شما