شناسهٔ خبر: 48560041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم پس لرزه‌های جام ملت‌های اروپا در انگلیس

حاشیه‌ها و پس لرزه‌های مسابقات جام ملت‌های اروپا در انگلیس همچنان ادامه دارد و پلیس این کشور در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد تا کنون ۶۳۰ نفر را به علت ارتکاب به جرایم مختلف مرتبط با این مسابقات از جمله حملات نژاد پرستانه بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -
 به گزارش مجتبی قاسم زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از لندن، (پیش از اینکه) از انجایکه شماری از اعضای سیاه پوست تیم ملی فوتبال انگلیس در برابر تیم ایتالیا نتوانستند پنالتی تیم خود را به گل تبدیل کنند موجی از اقدامات خشونت بار و الفاظ رکیک و نژاد پرستانه از جمله در فضای مجازی علیه انان و هوادارانشان در انگلیس براه افتاد، مشابه حملات و به کار بردن الفاظ رکیک علیه محمد صلاح ستاره مصری تیم فوتبال لیورپول، واکنش‌ها نشان می‌دهد حملات نژاد پرستانه در انگلیس به فوتبال محدود نمی‌شود چرا که محمد فرح دونده سرشناس و اورنده چهار مدال طلای المپیک نیزخود را از قربانیان نژاد پرستی درانگلیس می‌داند.
<div id="video-display-embed-code_6771759"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3177040/6771759?width=350&height=250"></script></div>
 محمد فرح – دونده سرشناس انگلیس
محمد فرح در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: نژاد پرستی دراین کشوردرهمه جاهست وهمه رنگین پوستان را تحت تأثیر قرارمی دهد.

لوئیز همیلتون ستاره مشهور مسابقات اتوموبیلرانی در انگلیس که رکورد ۹۹ پیروزی در این رشته را نیز در کارنامه خود دارد تازه‌ترین قربانی حملات نژاد پرستانه در انگلیس است. او که با شیوه‌های مختلف از جمله با درج عبارت جان سیاهان مهم است برروی پیراهنش و زانو زدن پیش از اغاز مسابقتش حمایت خود را از سیاه پوستان و جنبش جان سیاهان مهم است نشان داده است.

جنبشی که از امریکا و در پی قتل فجیع جورج فلوید سیاه پوست زیر زانوی پلیس سفید پوست امریکا شکل گرفت و به سرعت به انگلیس و بسیاری از کشور‌های غربی رسید و صد‌ها هزار نفر را در شهر‌های مختلف انگلیس برانگیخت و بار‌ها انان را به خیابان‌ها کشاند. جنبشی که محدودیت‌های کرونایی ان را به اتش زیر خاکستر مبدل کرده است.

براساس امار وزارت کشور انگلیس در یک سال گذشته بیش از یکصدوپنج هزار جرم ناشی از نفرت از جمله نفرت دینی و نژادی در جامعه و در میادین ورزشی این کشور ثبت شده است.

نظر شما