شناسهٔ خبر: 48559275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

واکنش حماس به گزارش دیده بان حقوق بشر در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

عضو دفتر روابط بین الملل جنبش حماس در واکنش به گزارش دیده بان حقوق بشر درباره جنگ ۱۱ روزه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد: این گزارش ضرورت بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی را می رساند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر «باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که این گزارش نیز همانند ده ها گزارش نهادهای حقوقی دیگر طی ده های گذشته ثابت می کند که رژیم صهیونیستی به سبب حمایت مطلق آمریکا، خود را فراتر از قانون می بیند و می داند که مجازاتی برایش در کار نخواهد بود و می تواند به جنایات فجیع خود علیه ملت فلسطین و قتل و کشتار و آواره کردن این ملت و تعدی به مقدسات و مصادره اراضی آن ادامه دهد.


نعیم تصریح کرد که ملت فلسطین در چارچوب قوانین بین الملل به حق مشروع خود در مبارزه با رژیم اشغالگر عمل می کند و همواره نشان داده که به رغم جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی و حتی قتل عام کامل برخی خانواده ها در غزه، از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب می ورزد.


وی اظهار داشت که ما مجددا بر خواسته مشروع ملت فلسطین مبنی بر بازخواست و مجازات سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی که مورد تایید قوانین بین المللی نیز هست، تاکید می کنیم.


لازم به ذکر است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز سه شنبه طی گزارشی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی در جنگ 11 روزه اخیر در غزه متهم کرد.
این سازمان حقوقی بین‌المللی اعلام کرد که بر اساس تحقیقاتی که انجام داده، رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر تنها طی 3 مورد بمباران نوار غزه، 62 غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.


سازمان مذکور اشاره کرد که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که در مناطق بمباران شده به هیچ وجه اهداف نظامی وجود نداشته است.

پایان پیام/43

نظر شما