شناسهٔ خبر: 48555008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل ستاد بحران:

آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان تثبیت شده است

شهرکی گفت: هم‌اینک درسیستان وبلوچستان در شرایط تثبیت‌ شده‌ای از جهت آمار مبتلایان به کرونا هستیم اما نمی‌توانیم بگوییم در وضعیت نزولی ۱۰۰ درصدی قرار داریم.

صاحب‌خبر -

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با همراهی مردم و مراقبت همگانی آمار بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان رو به کاهش و تلفات جانی کمتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عادی‌ و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با فوت ۲۲ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۸۳۲ بیمار حاد تنفسی و ۳۴۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اظهارداشت: با افزوده شدن یکهزار و ۱۱۶ نفر مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شمار مبتلایان این ویروس به ۹۰ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

انتهای پیام/ع

نظر شما