شناسهٔ خبر: 48554926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری کلاهبردار گوشی موبایل در لاهیجان گفت: شخصی در آبان ماه سال گذشته با تأسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده ۶۰ میلیارد کلاه‌برداری کرد.

صاحب‌خبر -
صراط:

سردار عزیز الله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سودجویان در فضای مجازی از هر ترفندی برای سوءاستفاده از مردم استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند اظهار داشت: کاربران فضای مجازی برای اینکه در دام این‌گونه افراد سودجو گرفتار نشوند، همواره باید به هشدارهای پلیس و عدم اعتماد به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده توجه کنند.

وی یکی از تخلفات عمده در فضای مجازی را فروش گوشی موبایل دانست و گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان لاهیجان مدعی بود که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت، اما برخلاف گذشت ۶ ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل‌نکرده و در مراجعه‌های مستمر، با تعطیلی شرکت مواجه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به شناسایی مدیر صفحه اینستاگرامی فروشنده گوشی موبایل بیان کرد: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود سه سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد کرده و ۶۰۰ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرد.

ملکی از تأسیس یک فروشگاه جعلی توسط فروشنده کلاهبردار موبایل خبر داد و افزود: در آبان ماه سال گذشته با تأسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شدم.

وی با اشاره به ثبت سفارش یک‌هزار گوشی موبایل توسط فرد کلاه‌بردار تصریح کرد: ین پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی گیلان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق سایتwww.cyberpolice.ir ، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

نظر شما