شناسهٔ خبر: 48554826 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

لزوم ایمن سازی فضای مجازی برای دسترسی کودکان و نوجوانان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت‌: نظارت بر محتواها و صیانت از فضای مجازی برای استفاده کودکان و نوجوانان و ایجاد یک فضای امن برای آن ها ضروری است .

صاحب‌خبر -
احمد فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در رابطه با سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گفت: به طور کلی حفظ و حراست از فضای مجازی در دنیا  معمول و مرسوم است.

وی افزود: در همه کشور‌ها حتی کشور‌های پیشرفته دسترسی به فضا‌های مجازی دارای محدودیت‌هایی است حتی اگر دیدگاه کسانی که از الگو‌های غربی نیز پیروی می‌کنند قوانین آنجا باشد باید بگوییم در آنجا هم دسترسی به برخی فضا‌ها دارای محدودیت‌های سنی است مثلا در برخی کشور‌ها سن دسترسی بالای ۱۶ سال و برخی دیگر بالای ۱۸ سال است.

این نماینده مجلس گفت: در آمریکا بعد از وقایع یازده سپتامبر به بهانه مسائل امنیتی دسترسی به فضای مجازی محدود شد از این رو باید اشاره کرد که به واسطه حساسیت‌هایی که این فضا‌ها دارد مسولیت حفاظت و حراست از این فضا‌ها در این کشور‌ها در اختیار نیرو‌های امنیتی است.

نماینده مردم همدان گفت: امروزه که به بهانه کرونا دسترسی به فضا‌های مجازی آموزشی توسط کودکان و نوجوانان فراهم شده است لزوم نظارت بر محتواها و صیانت از این فضا و ایجاد یک فضای امن برای استفاده آنان ضروری است.

وی در پایان گفت: اگرچه که مخالفتی‌هایی علی رغم عدم اطلاع کافی از این سند وجود دارد، اما رفتن به سمت شبکه ملی اطلاعات که سالیانی است مطالبه نظام نیز هست ضروری می‌نماید.
 
 
بیشتر بخوانید:
 
انتهای پیام/

نظر شما