شناسهٔ خبر: 48554433 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر تالار منطقه ای بورس فارس:

۵۱ درصد معاملات تیرماه بورس فارس مربوط به فروش بود

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: ارزش معاملات بورس تیرماه امسال ۴۹ درصد مربوط به خرید و ۵۱ درصد به فروش سهام اختصاص داشت.

صاحب‌خبر -

محمد کیامهر مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در تیر ماه امسال و طی ۲۰ روز فعالیت ۶۸۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴,۹۰۶ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۴۵,۳۱۷ میلیون ریال بوده است.

کیامهر  ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۴۱ درصد و ارزش ریالی معاملات ۷۸ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۹ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۱ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۵۰ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۹۸,۱۲۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۴,۹۰۶ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما