شناسهٔ خبر: 48553570 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

زنان فوتبالیست و گلباران المپیک 2020 توکیو +عکس

مرحله گروهی فوتبال زنان المپیک توکیو ۲۰۲۰ با ثبت بازی های پرگل و رکوردهای تاریخی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، مسابقات فوتبال زنان دو روز پیش از آغاز رسمی بازی های توکیو ۲۰۲۰ شروع شد. شکست غیرمنتظره تیم ملی آمریکا برابر سوئد در دور نخست مهمترین اتفاق محسوب می شد اما نکته قابل توجه مرحله گروهی، بازی های پرگل بود که موجب شد رکوردهای تاریخی به ثبت برسد. 

فوتبال زنان المپیک

هلند زهردارترین خط حمله را داشت و در سه بازی ۲۱ گل به ثمر رساند. نارنجی پوشان در همان ابتدا در نیمه نخست دیدار برابر زامبیا شش بار گلزنی کردند و در پایان با پیروزی ۱۰ بر ۳ رکورد پرگل ترین بازی تاریخ المپیک را به نام خود ثبت کردند. هلند در بازی دوم دروازه برزیل را سه بار باز کرد و توانست تساوی ۳ بر ۳ را به دست آورد. آخرین دیدار مرحله گروهی نارنجی پوشان نیز با یک نتیجه دو رقمی به پایان رسید و ۱۰ بار توپ از خط دروازه ها رد شد. آن ها سه شنبه این بار برابر چین جشنواره گل به راه انداختند و ۸ بر ۲ پیروز شدند. 

فوتبال زنان المپیک

ستاره هلند در سه بازی نخست ویویان مدیما بود که هشت گل به ثمر رساند. مهاجم آرسنال در اولین دیدار پوکر کرد و در دو بازی دیگر توانست دو بار دبل کند. لیکه مارتنس با دو دبل مقابل زامبیا و چین با چهار گل دومین گلزن برتر تیم ملی هلند در المپیک توکیو ۲۰۲۰ است. باربرا باندا، نیز عملکرد درخشانی در این مرحله داشت و با وجود حذف زامبیا یک رکورد درخشان به نام خود ثبت کرد. او نخستین بازیکنی لقب گرفت که در المپیک در دو بازی پیاپی هت تریک می کند. باربرا ۲۱ ساله هر سه گل تیمش را برابر هلند به ثمر رساند و مقابل چین در بازی که با تساوی ۴ بر ۴ تمام شد سه بار گلزنی کرد. باندا در آخرین دیدار مقابل برزیل در گلزنی ناکام بود و تیمش هم نتوانست گلی به ثمر برساند. 

فوتبال زنان المپیک

مارتا، ستاره تیم ملی برزیل در شروع قدرتمند تیمش یک رکورد به نام خود ثبت کرد. او در پیروزی ۵ بر صفر سلسائو مقابل چین توانست دبل کند و نخستین بازیکنی لقب بگیرد که در در پنج بازی پیاپی المپیک گلزنی می کند. مارتا برابر هلند به این رکوردشکنی ادامه داد و از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد. برزیل در بازی آخر یک گل به ثمر رساند تا پس از هلند در کنار سوئد با ۹ گل دومین خط حمله برتر مرحله گروهی را داشته باشد. سوئد، یکی از تیم های برجسته بازی های توکیو، در شروع سه بار دروازه آمریکا را باز کرد. سپس در یکی از بازی های پر گل جام ۴ بر ۲ استرالیا را شکست داد و در پایان پیروزی ۲ بر صفر را برابر نیوزلند به دست آورد. 

فوتبال زنان المپیک

تیم فوتبال آمریکا که شروع خوبی نداشت دیگر بازی پر گل این مرحله را به ثبت رساند و در تنها دیداری که گلزنی کرد شش بار دروازه نیوزلند را باز کرد (۶ بر یک). ستارگان آمریکایی در باز کردن دروازه سوئد و استرالیا ناکام ماندند. نکته جالب اینجاست جشنواره گل ها در دو گروه F و G اتفاق افتادند و در گروه E پر گل ترین بازی تنها سه گل داشت که کانادا ۲ بر یک شیلی را شکست داد. در مجموع ۱۸ بازی ۷۵ گل به ثمر رسید‌. 

نظر شما