شناسهٔ خبر: 48553040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آیین اختتامیه نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد/ دانشگاه علوم پزشکی تبریز قهرمان قهرمانان

آیین اختتامیه و توزیع مدال و کاپ‌های قهرمانی نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مهندس رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و شماری از مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های حائز رتبه برگزار شد. در نهایت در مجموع بخش دختران و پسران براساس رده‌بندی نهایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز قهرمان این دوره از المپیاد شد. دانشگاه‌های شهید بهشتی و اصفهان نیز دوم و سوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، مراسم اختتامیه و توزیع مدال و کاپ‌های قهرمانی نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مهندس رحمان خدابنده لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و همچنین شماری از مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های حائز رتبه در سالن اجتماعات شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، دکتر محمد کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی با تبریک به رتبه‌های برتر المپیاد، گزارشی از برگزاری المپیادهای ورزشی همگانی مجازی طی دو سال گذشته ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی امر سلامت، بخش مهمی از رسالت آموزش، بهداشت و سلامت افراد جامعه را برعهده دارد و ما در اداره ورزش‌های همگانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تلاش کرده‌ایم در راستای توسعه ورزش همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی طی سالهای گذشته‌، اقدامات سازنده‌ای انجام دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ورزش همگانی یک دموکراسی در ورزش است، اظهار کرد: دموکراسی در ورزش به این معناست که همه باید بتوانند در هر زمان، در هرکجا، با هر فرد یا گروه دلخواه و با هر شدتی که مایل باشند و به هر رشته ورزشی که علاقه‌مند هستند، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند و نشاط، سلامت جسمی و روانی خود را به سهولت و ارزان‌ترین قیمت تامین کنند و ظرفیت‌های اخلاقی، اجتماعی و عاطفی‌شان را رشد دهند.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت افزود: به هر طریق باید ما بتوانیم از طریق شبکه‌های ارتباطی زودبازده و تکنولوژی‌های نوین دیجیتالی نسبت به ارتقای سواد حرکتی دانشجویان در جهت بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان برنامه‌ریزی کنیم.

کوشکی: کم‌تحرکی و گسترش کرونا، سبک زندگی دانشجویی را تغییر داده است و ورزش ابزاری برای رفع این مشکل است

وی تصریح کرد: تهدیدات کم‌تحرکی با گسترش و خطرات اپیدمی کرونا و ایجاد محدودیت‌های فیزیکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی امروز و افزایش استرس‌های ناشی از آن، نوع سبک زندگی دانشجویی و استفاده از موبایل، وسایل الکترونیک، نیازمند تغییر شیوه‌های موجود در ارائه ورزش‌های همگانی با رویکردی اثربخش در تدوین جنبش ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

کوشکی افزود: امروزه حدود ۵۰ ورزش در جهان به عنوان ورزش همگانی شناخته شده و طیفی از این ورزش‌ها در فضاهای مجازی به طور عمومی و در هر شرایطی قابل اجرا بوده و نیاز به تاسیسات و امکانات تخصصی خاصی نداشته و برای سلامتی و گذراندن اوقات فراغت به اجرا در می‌آید.

او گزارشی از نخستین جشنواره مجازی ورزش‌های همگانی در خرداد ماه ۹۹ و همچنین گزارشی از برگزاری اولین همایش مجازی ورزش‌های همگانی ویژه دانشجویان جدیدالورود  و نیز گزارشی از نخستین المپیاد مجازی بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک ارائه کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که امروز در مراسم اختتامیه و توزیع مدال نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داریم. هر چند دوست داشتیم این مراسم با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شد اما به ناچار به دلیل شرایط کرونایی، این مراسم به صورت محدود برگزار شد.

کوشکی با بیان اینکه نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت از اسفند ماه سال ۹۹ کلید خورد، اظهار کرد: این المپیاد در شش رشته ورزشی آمادگی جسمانی، هدف‌زنی والیبال، روپایی، دوچرخه‌سواری، طناب‌زنی و دارت  برگزار شد؛ حدود ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر از ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی در این المپیاد حضور داشتند که از این تعداد ۳۵۶ نفر دانشجویان پسر بودند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مهندس رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی این وزارتخانه در مسیر برگزاری این المپیادها به صورت مجازی، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش داریم با برگزاری مستمر المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی حتی بعد از ایام کرونا، به توسعه ورزش در میان دانشجویان علوم پزشکی به عنوان متولیان سلامت، کمک ‌کنیم چرا که اعتقاد داریم باید در وهله نخست سلامت جسمی و روحی پزشکان آینده ما که در حال حاضر دانشجویان علوم پزشکی هستند، فراهم شود که ورزش یکی از ابزارهای ما برای تحقق این هدف مهم است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت: کرونا نه تنها تهدید بلکه فرصتی برای شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان بود

در ادامه این مراسم، مهندس رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت دقایقی در جمع حاضران به ارائه سخنرانی پرداخت و با اشاره به مشارکت و استقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی از نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کرونا نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا، با برگزاری المپیادهای مجازی در رشته‌های مختلف، توانستیم ورزش را میان دانشجویان علوم پزشکی توسعه دهیم. به هرحال باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و توقف برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی به صورت حضوری و فیزیکی، تصمیم بر آن شد تا با برگزاری این مسابقات در قالب فضاهای مجازی، انگیزه، تحرک و نشاط را در میان جامعه هدف که همان دانشجویان علوم پزشکی هستند، ترویج دهیم و خوشحال هستم که طی این مدت، توانسته‌ایم به بخشی از اهداف‌مان دست یابیم.

خدابنده لو فزود: با توجه به اینکه همه ساله در اسفندماه، المپیاد ورزش‌های همگانی به‌صورت حضوری در خزرآباد ساری برگزار می‌شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات داشتند، با شروع پاندمی کرونا و تعطیلی بخش آموزش و مسابقات ورزشی، شکل برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی تغییر کرد و به صورت مجازی تبدیل شد. برگزاری مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری، رویکرد نوینی است در ورزش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همه جا و هر زمان از وقت‌شان برای تمرین و شرکت در مسابقات استفاده کنند. با توجه به اینکه امکان فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دوران کرونا، عملا آن‌ها را از امتیاز شرکت در مسابقات و المپیادهای ورزشی  محروم می‌کرد، این المپیاد می‌تواند راهگشای این دانشجویان و عدم وقفه در فعالیت ورزشی برای سایر دانشجویان باشد.

وی ضمن خیرمقدم به مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر در این مراسم و همچنین خیرمقدم به دکترهادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، گفت: ما تلاش داشتیم آیین اختتامیه این المپیاد را با جبروت و جلال بیشتری و با حضور ورزشکاران برگزار کنیم اما محدودیت‌های کرونایی این اجازه را به ما نداد و مجبور شدیم این مراسم را به صورت مختصر و با حضور تعداد اندکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کنیم.

خدابنده لو با اشاره به اینکه برگزاری المپیادهای ورزشی به صورت مجازی، سختی‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات به صورت مجازی نسبت به برگزاری رقابت‌ها به صورت حضوری و فیزیکی دشوارتر است، چرا که شرایط داوری و فنی بازی‌ها و جمع‌آوری دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای شرکت در مسابقات ورزشی، کار آسانی نیست اما خوشبختانه ما به خوبی توانستیم از عهده برگزاری این المپیادها برآییم. به هرحال با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و تعطیلی ورزشگاه‌ها و نیمه تعطیلی بودن دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجویان علوم پزشکی ورزش را رها نکردند و در قالب این المپیادهای ورزشی، به انجام فعالیت‌های جسمانی پرداختند. امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس که هر روز وحشی‌تر می‌شود، رهایی پیدا کنیم و بتوانیم المپیادهای ورزشی را به صورت حضوری برگزار کنیم. هر چند تلاش داریم نیمه دوم امسال، در صورت تحقق شرایط لازم و انجام واکسیناسیون، نسبت به برگزاری المپیادهای حضوری اقدام کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و تعامل با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در برگزاری این المپیادها این فدراسیون‌ها طی دو سال گذشته، همکاری‌های خوبی با ما داشتند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران مربوطه تشکر کنم. همچنین فدراسیون والیبال و دوچرخه‌سواری و دیگر فدارسیون‌ها با ما همکاری‌های خوبی در طول برگزاری المپیاد داشتند که از همه عوامل اجرایی این فدارسیون‌ها تشکر می‌کنم. خوشبختانه سطح فنی و داوری این المپیاد بالا بود و به اعتقاد ورزشکاران. از داوران باتجربه و باسابقه در فدراسیون‌ها، در مسابقات، استفاده شد. ما معتقد هستیم اگر ورزشکاران به داوران و کادر فنی اعتماد داشته باشند، تمام فکر و تمرکزشان را به سمت مسابقه و ورزش معطوف می‌کنند و همین امر به سطح فنی مسابقات کمک می‌کند. خوشبختانه هر دوره نسبت به ادوار گذشته، سطح فنی مسابقات و داوری‌ها، ارتقاء می‌یابد.

امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس که هر روز وحشی‌تر می‌شود، رهایی پیدا کنیم و بتوانیم المپیادهای ورزشی را به صورت حضوری برگزار کنیم. هر چند تلاش داریم نیمه دوم امسال، در صورت تحقق شرایط لازم و انجام واکسیناسیون، نسبت به برگزاری المپیادهای حضوری اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه برگزاری این المپیادها به صورت مجازی، مشارکت خانواده‌ها در برگزاری این مسابقات ورزشی در منازل و گرفتن فیلم‌های ورزشی از ورزشکاران بود. خیلی از فیلم‌های ارسالی ورزشی که برای داوری ارسال می‌شد حاکی از این نکته بود که خانواده‌ها در ایجاد انگیزه و ترغیب دانشجویان خود به امر ورزش، نقش به سزایی ایفا می‌کنند. عده‌ای از دانشجویان مسابقات و حرکات ورزشی خود را با هیجان خاصی در پشت بام یا آشپزخانه انجام می‌دادند و مشارکت خانواده‌ها در تشویق این ورزشکاران و گرفتن فیلم‌های ورزشی مسابقات آنها، ستودنی بود و حس و حال خوبی به همه القاء کرد. به هر حال باید نسبت به توسعه ورزش در میان دانشجویان علوم پزشکی که متولیان سلامت جامعه در آینده نزدیک هستند، تلاش‌های مضاعفی کنیم. این عزیزان به عنوان کادر بهداشتی و درمانی آینده کشور، ابتدا باید خودشان با ورزش و تحرک، سالم بمانند تا در آینده بتوانند خدمات درمانی و بهداشتی خوبی به جامعه ارائه کنند و ما تلاش داریم همه ساله، نسبت به ارتقای سطح این المپیادها به صورت کمی و کیفی، گام‌های مضاعفی برداریم.

مقدم منش: افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی از جمله دو استخر ورزشی و یک سالن چندمنظوره در ایام شیوع کرونا

در ادامه این مراسم، مهدی مقدم منش رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه، گزارشی از عملکرد این اداره طی سال‌های گذشته به خصوص در ایام شیوع کرونا ارایه کرد و گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته با حمایت‌های خوب دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی، در بحث جذب اعتبارات و توسعه زیرساخت‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از احداث خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها، صنعتی کردن آشپزخانه‌ها و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا، ما شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بودیم که از جمله می‌توان به افتتاح دو استخر و یک سالن ورزشی چندمنظوره اشاره کرد. همچنین ۱۲ طرح  ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله ساخت زمین‌های چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در دست احداث، از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود و همه این موارد نشان می‌دهد که مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، در ایام شیوع کرونا، تلاش‌های زیادی در راستای توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی داشته‌اند.

۹۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای سالن‌های ورزشی مستقل هستند

رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در بحث زیرساخت‌های ورزشی، طی دو سال گذشته، شاهد تلاش خیلی از مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده‌ایم، اظهار کرد: مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌ها، همزمان با آغاز شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، نسبت به توسعه سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه‌های خود اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. خوشبختانه از ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی، می‌توان  گفت ۹۰ درصد این دانشگاه‌ها دارای سالن‌های ورزشی مستقل چند منظوره هستند و حتی برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای دو تا سه سالن ورزشی هستند و شاهد رشد سرانه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌ها هستیم. ما تلاش داریم نسبت به توسعه ورزش درون خوابگاهی، طی سال‌های آینده، تلاش‌های مضاعفی انجام دهیم چرا که معتقدیم دانشجویان علوم پزشکی، بیشتر اوقات خود را در خوابگاه‌ها به سر می‌برند و باید نسبت به توسعه ورزش خوابگاهی این عزیزان، گام‌های سازنده‌ای برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل خوب اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: طی چند سال گذشته ما تلاش کردیم نسبت به اعزام ورزشکاران‌مان به مسابقات برون مرزی، اقدامات خوبی انجام دهیم که از جمله می‌توان به اعزام تیم شطرنج دانشجویان علوم پزشکی به مسابقات برون مرزی در سال ۲۰۰۹ و همچنین اعزام تیم فوتبال وزارت بهداشت به مسابقات فوتبال آسیایی در کره جنوبی اشاره کرد. البته تلاش داشتیم ورزشکاران منتخب علوم پزشکی در دو رشته شطرنج و تیراندازی را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم که با شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم به این مهم دست یابیم. به هرحال با تعامل و همکاری خوبی که بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد اعزام‌های دانشجویان بیشتری از علوم پزشکی به میادین بین‌المللی خواهیم بود.

مقدم منش همچنین تاریخچه و گزارشی از برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی دانشجویان وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته ارائه کرد و گفت: از سال ۷۳، وزارت بهداشت همانند وزارت علوم در برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی دانشجویان، تلاش‌های خوبی از خود برجای گذاشت و خوشبختانه ما از این سال به بعد شاهد برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی در دو بخش دختران و پسران هستیم. البته از سال ۸۵ به بعد با توجه به افزایش دانشگاه‌ها و دانشجویان علوم پزشکی و تعدد ورزشکاران، برگزاری المپیادها را هر یک سال در میان ( به تفکیک دختران و پسران) برگزار  کردیم که آخرین دوره این المپیاد قهرمانی، سال ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

وی افزود: به هرحال باتوجه به اینکه امکان برگزاری المپیاد به صورت مجازی در رشته‌های قهرمانی همانند رشته‌های همگانی وجود ندارد، ما طی دو سال گذشته، تصمیم گرفتیم نسبت به برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آنلاین اقدام کنیم. ضمن اینکه ما علاوه بر برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی که همه ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود، شاهد برگزاری مستمر مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم که آخرین دوره آن قبل از ایام شیوع کرونا، اسفند ماه سال ۹۸ در خزرآباد ساری برگزار شد که شاهد مشارکت ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی بودیم اما تلاش داریم بعد از انجام واکسیناسیون و بهبود وضعیت بیماری، هشتمین دوره این مسابقات را نیز در خزرآباد ساری برگزار کنیم.

تلاش داریم المپیادهای ورزشی را در سطح ملی برگزار کنیم

همچنین در ادامه دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به عنوان میهمان ویژه این مراسم، دقایقی به ایراد سخن پرداخت و در خصوص فواید برگزاری این المپیادها به صورت مجازی در ایام شیوع کرونا صحبت کرد.

وی اقدام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در برگزاری المپیادهای ورزش‌های همگانی مجازی در شرایط کرونایی را تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: دیگر ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز باید در راستای برگزاری این المپیادها به صورت مجازی اقدامات لازم را انجام دهند و بدون شک برگزاری این مسابقات در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی وجود دارد، سبب می‌شود دانشجویان، ورزش را رها نکنند و به صورت مجازی، مسابقات را در رشته‌های ورزشی مورد علاقه، دنبال کنند.

بشیریان، اشاره‌ای به تاریخچه راه‌اندازی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کرد و گفت: این فدراسیون به عنوان متولی ورزش دانشگاهی کشور از سال ۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه طی سال‌های گذشته توانسته است در راستای توسعه ورزش دانشگاهی در میان دانشجویان، گام‌های اساسی را بردارد.

وی اظهار کرد: بیش از چهارمیلیون دانشجو جمعیت دانشجویی کشور را در بخش‌های دولتی و غیردولتی تشکیل می‌دهند و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی طی سال‌های گذشته در بحث برنامه‌ریزی برای اعزام ورزشکاران و دانشجویان به مسابقات ورزشی برون مرزی و یونیورسیادهای دانشجویی، اقدامات شایسته‌ای انجام داده است و ما امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود بتوانیم در آینده، نسبت به اعزام دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های ورزشی در مسابقات برون مرزی، نیز اقدام کنیم.

بشیریان خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادی رسیده، برگزاری المپیادهای ورزش دانشجویی در سطح ملی است که تلاش داریم این المپیادها را با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال‌های آینده برگزار کنیم. براساس آمارهای رسیده، به طور میانگین حدود ۸۰ نفر سالانه از ورزشکاران و قهرمانان ملی ما به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ورود پیدا می‌کنند و این به معنای آن است که باید به بحث توسعه و گسترش ورزش دانشگاهی در کشور توجه بیشتری کنیم. همچنین تلاش داریم با برگزاری مستمر المپیادهای ورزشی به صورت ملی و با شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف، نسبت به اعزام ورزشکاران برتر به یونیورسیادهای دانشجویی، تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم. به هرحال همه اینها مستلزم برنامه‌ریزی‌های مستمر و برگزاری المپیادهای استانی و ملی و همچنین تشکیل تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی و کشف استعدادهای برتر می‌باشد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، آماری از تعداد ورزشکاران دانشجو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ارائه کرد و گفت: حدود ۱۹ نفر از ورزشکاران حاضر در این دوره از المپیک، دانشجویانی هستند که در مسابقات یونیورسیاد حائز رتبه‌ها و مقام شده‌اند و در مجموع بر اساس آمارهای رسیده، تعداد ۳۵ دانشجو جزو کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو می‌باشند که ۱۹ نفر از آنها عضو تیم‌های ملی دانشجویی بوده‌اند که این مهم نشانگر آن است که باید بیش از پیش به ورزش دانشجویی بهاء داده بشود.

در پایان این مراسم، با حضور دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، دکتر رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، آیین اهدای کاپ‌ها و احکام قهرمانی به مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی حائز رتبه در بخش‌های دختران و پسران برگزار شد. ضمن اینکه جوایز نقدی تیم‌ها و ورزشکاران برتر رشته‌های ورزشی مختلف، پیش از این به حساب آنها واریز شده است.

همچنین از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، به رسم یادبود، هدایایی به دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و همچنین دکتر رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی توسط مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، اهداء شد.

نتایج رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی ( بخش دختران در شش رشته) 

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم مشترک: دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و اهواز

نتایج رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی ( بخش پسران در شش رشته)

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی( مجموع دو بخش دختران و پسران)

مقام اول : دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

همچنین در این مراسم، کاپ و جوایز تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران که در نخستین المپیاد مجازی بازی‌های فکری و ورزش‌های  الکترونیک، حائز رتبه سوم شد، به دکتر شفارودی مدیرتربیت بدنی این دانشگاه، تقدیم شد.( شایان ذکر است، جوایز و کاپ قهرمانی دیگر تیم‌های برتر که به لحاظ بعد مسافت، در دسترس نبودند، از طریق پست، به دانشگاه‌های مذکور اهدا می‌شود.

نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت در یک نگاه

داوری

از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های مختلف مشخص شد.

به گزارش مفدا، از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های مختلف مشخص شد.

رشته ورزشی دارت

نتایج در بخش دختران به شرح زیر است:

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران‌: نازنین شهبازی و سهیلا ایرانی

مربی: وجیهه عربی نقده

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: کوثر میشکاران و لاله گودرزی

مربی: علی روزی طلب

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی ایلام

ورزشکاران: زهرا سجادی مهر و زهرا چنگالی

مربی: حدیث فیضی

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ورزشکاران: نرگس مختاری و مهسا محسنی

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ورزشکاران: زهرا فتاحیان و عاطفه رحمانی دهنوی

مقام شش: دانشگاه علوم بهزیستی

ورزشکاران: سیده فاطمه هاشمی امام قیسی و سمانه زارعی

نتایج بخش پسران

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: علی قهرمانی و حامد نوری

مربی: اطهر عابدینی

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی زنجان

ورزشکاران: مهران نظریان و حسن فراهانی

مربی: رضا خدایی

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: علیرضا امین زمردی و مسعود خواجه رضایی

مربی: وجیهه عربی نقده

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: پدرام خدایی و امین باریک

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران محمد وجیهه الحسن و محمد اکبرپور خلقه کندی

مقام ششم: دانشگاه علوم پزشکی گلستان

ورزشکاران: پیمان جعفرپور اهکلایی و علیرضا کارگر دولت‌آبادی

رشته طناب زنی

انفرادی / پسران:

مقام اول: فرشید جمشیدی نژاد از دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مقام دوم: حاکم خان نیاز باقی اف از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام سوم: رضا سلطانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام چهارم: رضا رفیعی از  دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مقام پنجم: ایمان کریمیان خوزانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام ششم: عباس لله گانی دزکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تیمی/ پسران

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ورزشکاران: فرزاد جمشیدی نژاد و رضا رفیعی طاقانکی   مربی: جواد ستاره

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: حاکم خان نیاز باقی اف و میلاد یوسف زاده   مربی: عبدالله مهدوی

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: ایمان کریمیان خوزانی و عباس لله گانی دزکی   مربی: مسعودکریمی

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: مجید فلاح و رضا سلطانی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: محمد رضا سعید نیا و حسن قمر

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی آبادان

ورزشکاران: محمد تعلبی و محمد امان الله زاده

انفرادی/ دختران:

مقام اول: کمند قدیری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام دوم: زهرا مکه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم: مینا گرمابی از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مقام چهارم, مینا شیخ از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام پنجم: آلا عنبری زاده از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام ششم: مریم عنبری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تیمی/ دختران:

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: مند قدری و مینا شیخ   مربی: زهره جعفری

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: زهرا مکه و سانیا امین پور  مربی: سپیده رجبی بانیانی

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: زینب عباس زاده و مریم عنبری    مربی: مهناز قبله زاده

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: آلا عنبری زاده و زهرا نسیمی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

ورزشکاران: مینا گرمابی و مریم خسروجردی

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران: نگار بیژنی و ژینا نوری

رشته آمادگی جسمانی

نتایج بخش انفرادی:

مقام اول: ایسا محمودی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: مریم زارع از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام سوم: فاطمه تقوی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مقام چهارم: شهرزاد کریم خانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام پنجم: کیمیا کبار فرد از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام ششم: مائده سلطانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

نتایج بخش تیمی:

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: ایسا محمودی و فاطمه فاضل

مربی: فاطمه نقی زاده

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: شهرزاد کریم خانی و کیمیا کبارفرد

مربی: آزاده نوری

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: رقیه محمود وند و مریم زارع

مربی: محدثه راستی بروجنی

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ورزشکاران: فاطمه  تقوی و مهدیه مجیدی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران: سبا محمودی و مریم نیک خواه

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: شیدا یحیی زاده و کیمیا صادقی علی آبادی

پسران

تیمی

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی   مربی حسن گلشاهی

ورزشکاران: بهمن مرادیان و رضا شیرزاده

امتیاز ۳۴۹/۵۹

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز   مربی حمیدمولایی

ورزشکاران امیردهقانی  و علی اکبر بهمنی

امتیاز: ۳۲۸/۶۶

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی بابل  مربی زمان عابدی

ورزشکاران: کوروش شاه رجبیان و محمدرضا طاهری

امتیاز: ۳۲۳ /۶۷

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی اهواز  مربی مجید سهایی

ورزشکاران: حسین غلامیان و مصطفی روشن

امتیاز: ۳۱۶/۱۰

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  مربی احمد مظاهری

ورزشکاران‌: زهیر مظاهری و امیرحسین اکبری 

امتیاز: ۳۱۳/۵۶

مقام شش: دانشگاه علوم پزشکی تبریز  مربی: یوسف عیوضی

ورزشکاران علی تدبیری و امین اکبری

امتیاز: ۲۸۷/۴۴

انفرادی 

نفر اول: حسین غلامیان از دانشگاه علوم پزشکی اهواز   ۲۰۰ امتیاز   زمان: ۱۲۷/۶۶

نفر دوم: اسماعیل پیروزه  از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۱۸۰/۹۶ امتیاز    زمان: ۱۴۰/۹۸ 

نفر سوم: امیردهقانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز  ۱۷۶/۵۶ امتیاز   زمان ۱۴۵/۰۳

نفر چهارم: رضا شیرزاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ۱۷۵/۱۱ امتیاز   زمان ۱۴۵/۷۶

نفر پنجم: بهمن مرادیان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ۱۷۴/۴۸ امتیاز  زمان: ۱۴۶/۲۰

نفر ششم: محمد مظاهری از دانشگاه علوم پزشکی بابل  ۱۷۲/۱۵ امتیاز  زمان ۱۴۸/۱۴

دوچرخه سواری

اسامی برگزیدگان بخش پسران

مقام اول: علی صفری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام دوم: سید حسین اوجی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم: سید مرتضی سیدشوری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام چهارم: پارسا درامامی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام پنجم: محمد مهدی آهنگری از دانشگاه علوم پزشکی تهران

مقام ششم: محمد بیگی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

اسامی برگزیدگان بخش دختران:

مقام اول: زهرا درخشانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: مریم تقی زاده از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام سوم: نیلوفر پورحسینی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام چهارم: پرگل گیتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

مقام پنجم: ریحانه وفایی راد از دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

مقام ششم: فاطمه نیک فرد از دانشگاه علوم پزشکی یزد

رشته روپایی

روپایی دختران:

مقام اول: زهرا عباسی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام دوم مشترک: زهرا مسلم زاده و مهتاب خمسه لویی به ترتیب از دانشگاه‌های مازندران و تبریز

مقام چهارم: مونا سلامی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام پنجم مشترک: فاطمه مهدی پور و شیوا اق اتابای به ترتیب از دانشگاه‌های کاشان و مازندران

روپایی پسران:

مقام اول: امیرحسین دلدار از دانشکده علوم پزشکی خوی

مقام دوم: حسین پورصفر ششکلی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مقام سوم: الیاس جابری از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

مقام چهارم: علیرضا تقی زاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام پنجم: پرهام رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی یزد

مقام ششم: محمد رضا چراغی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

انتهای پیام

کدخبرنگار:۱۰۱۲۰

به گزارش مفدا، مراسم اختتامیه و توزیع مدال و کاپ‌های قهرمانی نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مهندس رحمان خدابنده لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و همچنین شماری از مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های حائز رتبه در سالن اجتماعات شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، دکتر محمد کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی با تبریک به رتبه‌های برتر المپیاد، گزارشی از برگزاری المپیادهای ورزشی همگانی مجازی طی دو سال گذشته ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی امر سلامت، بخش مهمی از رسالت آموزش، بهداشت و سلامت افراد جامعه را برعهده دارد و ما در اداره ورزش‌های همگانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تلاش کرده‌ایم در راستای توسعه ورزش همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی طی سالهای گذشته‌، اقدامات سازنده‌ای انجام دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ورزش همگانی یک دموکراسی در ورزش است، اظهار کرد: دموکراسی در ورزش به این معناست که همه باید بتوانند در هر زمان، در هرکجا، با هر فرد یا گروه دلخواه و با هر شدتی که مایل باشند و به هر رشته ورزشی که علاقه‌مند هستند، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند و نشاط، سلامت جسمی و روانی خود را به سهولت و ارزان‌ترین قیمت تامین کنند و ظرفیت‌های اخلاقی، اجتماعی و عاطفی‌شان را رشد دهند.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت افزود: به هر طریق باید ما بتوانیم از طریق شبکه‌های ارتباطی زودبازده و تکنولوژی‌های نوین دیجیتالی نسبت به ارتقای سواد حرکتی دانشجویان در جهت بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان برنامه‌ریزی کنیم.

کوشکی: کم‌تحرکی و گسترش کرونا، سبک زندگی دانشجویی را تغییر داده است و ورزش ابزاری برای رفع این مشکل است

وی تصریح کرد: تهدیدات کم‌تحرکی با گسترش و خطرات اپیدمی کرونا و ایجاد محدودیت‌های فیزیکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی امروز و افزایش استرس‌های ناشی از آن، نوع سبک زندگی دانشجویی و استفاده از موبایل، وسایل الکترونیک، نیازمند تغییر شیوه‌های موجود در ارائه ورزش‌های همگانی با رویکردی اثربخش در تدوین جنبش ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

کوشکی افزود: امروزه حدود ۵۰ ورزش در جهان به عنوان ورزش همگانی شناخته شده و طیفی از این ورزش‌ها در فضاهای مجازی به طور عمومی و در هر شرایطی قابل اجرا بوده و نیاز به تاسیسات و امکانات تخصصی خاصی نداشته و برای سلامتی و گذراندن اوقات فراغت به اجرا در می‌آید.

او گزارشی از نخستین جشنواره مجازی ورزش‌های همگانی در خرداد ماه ۹۹ و همچنین گزارشی از برگزاری اولین همایش مجازی ورزش‌های همگانی ویژه دانشجویان جدیدالورود  و نیز گزارشی از نخستین المپیاد مجازی بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک ارائه کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که امروز در مراسم اختتامیه و توزیع مدال نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داریم. هر چند دوست داشتیم این مراسم با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شد اما به ناچار به دلیل شرایط کرونایی، این مراسم به صورت محدود برگزار شد.

کوشکی با بیان اینکه نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت از اسفند ماه سال ۹۹ کلید خورد، اظهار کرد: این المپیاد در شش رشته ورزشی آمادگی جسمانی، هدف‌زنی والیبال، روپایی، دوچرخه‌سواری، طناب‌زنی و دارت  برگزار شد؛ حدود ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر از ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی در این المپیاد حضور داشتند که از این تعداد ۳۵۶ نفر دانشجویان پسر بودند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مهندس رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی این وزارتخانه در مسیر برگزاری این المپیادها به صورت مجازی، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش داریم با برگزاری مستمر المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی حتی بعد از ایام کرونا، به توسعه ورزش در میان دانشجویان علوم پزشکی به عنوان متولیان سلامت، کمک ‌کنیم چرا که اعتقاد داریم باید در وهله نخست سلامت جسمی و روحی پزشکان آینده ما که در حال حاضر دانشجویان علوم پزشکی هستند، فراهم شود که ورزش یکی از ابزارهای ما برای تحقق این هدف مهم است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت: کرونا نه تنها تهدید بلکه فرصتی برای شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان بود

در ادامه این مراسم، مهندس رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت دقایقی در جمع حاضران به ارائه سخنرانی پرداخت و با اشاره به مشارکت و استقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی از نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کرونا نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا، با برگزاری المپیادهای مجازی در رشته‌های مختلف، توانستیم ورزش را میان دانشجویان علوم پزشکی توسعه دهیم. به هرحال باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و توقف برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی به صورت حضوری و فیزیکی، تصمیم بر آن شد تا با برگزاری این مسابقات در قالب فضاهای مجازی، انگیزه، تحرک و نشاط را در میان جامعه هدف که همان دانشجویان علوم پزشکی هستند، ترویج دهیم و خوشحال هستم که طی این مدت، توانسته‌ایم به بخشی از اهداف‌مان دست یابیم.

خدابنده لو فزود: با توجه به اینکه همه ساله در اسفندماه، المپیاد ورزش‌های همگانی به‌صورت حضوری در خزرآباد ساری برگزار می‌شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات داشتند، با شروع پاندمی کرونا و تعطیلی بخش آموزش و مسابقات ورزشی، شکل برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی تغییر کرد و به صورت مجازی تبدیل شد. برگزاری مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری، رویکرد نوینی است در ورزش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همه جا و هر زمان از وقت‌شان برای تمرین و شرکت در مسابقات استفاده کنند. با توجه به اینکه امکان فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دوران کرونا، عملا آن‌ها را از امتیاز شرکت در مسابقات و المپیادهای ورزشی  محروم می‌کرد، این المپیاد می‌تواند راهگشای این دانشجویان و عدم وقفه در فعالیت ورزشی برای سایر دانشجویان باشد.

وی ضمن خیرمقدم به مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر در این مراسم و همچنین خیرمقدم به دکترهادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، گفت: ما تلاش داشتیم آیین اختتامیه این المپیاد را با جبروت و جلال بیشتری و با حضور ورزشکاران برگزار کنیم اما محدودیت‌های کرونایی این اجازه را به ما نداد و مجبور شدیم این مراسم را به صورت مختصر و با حضور تعداد اندکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کنیم.

خدابنده لو با اشاره به اینکه برگزاری المپیادهای ورزشی به صورت مجازی، سختی‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات به صورت مجازی نسبت به برگزاری رقابت‌ها به صورت حضوری و فیزیکی دشوارتر است، چرا که شرایط داوری و فنی بازی‌ها و جمع‌آوری دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای شرکت در مسابقات ورزشی، کار آسانی نیست اما خوشبختانه ما به خوبی توانستیم از عهده برگزاری این المپیادها برآییم. به هرحال با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و تعطیلی ورزشگاه‌ها و نیمه تعطیلی بودن دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجویان علوم پزشکی ورزش را رها نکردند و در قالب این المپیادهای ورزشی، به انجام فعالیت‌های جسمانی پرداختند. امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس که هر روز وحشی‌تر می‌شود، رهایی پیدا کنیم و بتوانیم المپیادهای ورزشی را به صورت حضوری برگزار کنیم. هر چند تلاش داریم نیمه دوم امسال، در صورت تحقق شرایط لازم و انجام واکسیناسیون، نسبت به برگزاری المپیادهای حضوری اقدام کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و تعامل با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در برگزاری این المپیادها این فدراسیون‌ها طی دو سال گذشته، همکاری‌های خوبی با ما داشتند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران مربوطه تشکر کنم. همچنین فدراسیون والیبال و دوچرخه‌سواری و دیگر فدارسیون‌ها با ما همکاری‌های خوبی در طول برگزاری المپیاد داشتند که از همه عوامل اجرایی این فدارسیون‌ها تشکر می‌کنم. خوشبختانه سطح فنی و داوری این المپیاد بالا بود و به اعتقاد ورزشکاران. از داوران باتجربه و باسابقه در فدراسیون‌ها، در مسابقات، استفاده شد. ما معتقد هستیم اگر ورزشکاران به داوران و کادر فنی اعتماد داشته باشند، تمام فکر و تمرکزشان را به سمت مسابقه و ورزش معطوف می‌کنند و همین امر به سطح فنی مسابقات کمک می‌کند. خوشبختانه هر دوره نسبت به ادوار گذشته، سطح فنی مسابقات و داوری‌ها، ارتقاء می‌یابد.

امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس که هر روز وحشی‌تر می‌شود، رهایی پیدا کنیم و بتوانیم المپیادهای ورزشی را به صورت حضوری برگزار کنیم. هر چند تلاش داریم نیمه دوم امسال، در صورت تحقق شرایط لازم و انجام واکسیناسیون، نسبت به برگزاری المپیادهای حضوری اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه برگزاری این المپیادها به صورت مجازی، مشارکت خانواده‌ها در برگزاری این مسابقات ورزشی در منازل و گرفتن فیلم‌های ورزشی از ورزشکاران بود. خیلی از فیلم‌های ارسالی ورزشی که برای داوری ارسال می‌شد حاکی از این نکته بود که خانواده‌ها در ایجاد انگیزه و ترغیب دانشجویان خود به امر ورزش، نقش به سزایی ایفا می‌کنند. عده‌ای از دانشجویان مسابقات و حرکات ورزشی خود را با هیجان خاصی در پشت بام یا آشپزخانه انجام می‌دادند و مشارکت خانواده‌ها در تشویق این ورزشکاران و گرفتن فیلم‌های ورزشی مسابقات آنها، ستودنی بود و حس و حال خوبی به همه القاء کرد. به هر حال باید نسبت به توسعه ورزش در میان دانشجویان علوم پزشکی که متولیان سلامت جامعه در آینده نزدیک هستند، تلاش‌های مضاعفی کنیم. این عزیزان به عنوان کادر بهداشتی و درمانی آینده کشور، ابتدا باید خودشان با ورزش و تحرک، سالم بمانند تا در آینده بتوانند خدمات درمانی و بهداشتی خوبی به جامعه ارائه کنند و ما تلاش داریم همه ساله، نسبت به ارتقای سطح این المپیادها به صورت کمی و کیفی، گام‌های مضاعفی برداریم.

مقدم منش: افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی از جمله دو استخر ورزشی و یک سالن چندمنظوره در ایام شیوع کرونا

در ادامه این مراسم، مهدی مقدم منش رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه، گزارشی از عملکرد این اداره طی سال‌های گذشته به خصوص در ایام شیوع کرونا ارایه کرد و گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته با حمایت‌های خوب دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی، در بحث جذب اعتبارات و توسعه زیرساخت‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از احداث خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها، صنعتی کردن آشپزخانه‌ها و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا، ما شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بودیم که از جمله می‌توان به افتتاح دو استخر و یک سالن ورزشی چندمنظوره اشاره کرد. همچنین ۱۲ طرح  ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله ساخت زمین‌های چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در دست احداث، از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود و همه این موارد نشان می‌دهد که مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، در ایام شیوع کرونا، تلاش‌های زیادی در راستای توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی داشته‌اند.

۹۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای سالن‌های ورزشی مستقل هستند

رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در بحث زیرساخت‌های ورزشی، طی دو سال گذشته، شاهد تلاش خیلی از مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده‌ایم، اظهار کرد: مدیران و رؤسای تربیت بدنی دانشگاه‌ها، همزمان با آغاز شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، نسبت به توسعه سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه‌های خود اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. خوشبختانه از ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی، می‌توان  گفت ۹۰ درصد این دانشگاه‌ها دارای سالن‌های ورزشی مستقل چند منظوره هستند و حتی برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای دو تا سه سالن ورزشی هستند و شاهد رشد سرانه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌ها هستیم. ما تلاش داریم نسبت به توسعه ورزش درون خوابگاهی، طی سال‌های آینده، تلاش‌های مضاعفی انجام دهیم چرا که معتقدیم دانشجویان علوم پزشکی، بیشتر اوقات خود را در خوابگاه‌ها به سر می‌برند و باید نسبت به توسعه ورزش خوابگاهی این عزیزان، گام‌های سازنده‌ای برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل خوب اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: طی چند سال گذشته ما تلاش کردیم نسبت به اعزام ورزشکاران‌مان به مسابقات برون مرزی، اقدامات خوبی انجام دهیم که از جمله می‌توان به اعزام تیم شطرنج دانشجویان علوم پزشکی به مسابقات برون مرزی در سال ۲۰۰۹ و همچنین اعزام تیم فوتبال وزارت بهداشت به مسابقات فوتبال آسیایی در کره جنوبی اشاره کرد. البته تلاش داشتیم ورزشکاران منتخب علوم پزشکی در دو رشته شطرنج و تیراندازی را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم که با شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم به این مهم دست یابیم. به هرحال با تعامل و همکاری خوبی که بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد اعزام‌های دانشجویان بیشتری از علوم پزشکی به میادین بین‌المللی خواهیم بود.

مقدم منش همچنین تاریخچه و گزارشی از برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی دانشجویان وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته ارائه کرد و گفت: از سال ۷۳، وزارت بهداشت همانند وزارت علوم در برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی دانشجویان، تلاش‌های خوبی از خود برجای گذاشت و خوشبختانه ما از این سال به بعد شاهد برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی در دو بخش دختران و پسران هستیم. البته از سال ۸۵ به بعد با توجه به افزایش دانشگاه‌ها و دانشجویان علوم پزشکی و تعدد ورزشکاران، برگزاری المپیادها را هر یک سال در میان ( به تفکیک دختران و پسران) برگزار  کردیم که آخرین دوره این المپیاد قهرمانی، سال ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

وی افزود: به هرحال باتوجه به اینکه امکان برگزاری المپیاد به صورت مجازی در رشته‌های قهرمانی همانند رشته‌های همگانی وجود ندارد، ما طی دو سال گذشته، تصمیم گرفتیم نسبت به برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آنلاین اقدام کنیم. ضمن اینکه ما علاوه بر برگزاری المپیادهای ورزش‌های قهرمانی که همه ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود، شاهد برگزاری مستمر مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم که آخرین دوره آن قبل از ایام شیوع کرونا، اسفند ماه سال ۹۸ در خزرآباد ساری برگزار شد که شاهد مشارکت ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی بودیم اما تلاش داریم بعد از انجام واکسیناسیون و بهبود وضعیت بیماری، هشتمین دوره این مسابقات را نیز در خزرآباد ساری برگزار کنیم.

تلاش داریم المپیادهای ورزشی را در سطح ملی برگزار کنیم

همچنین در ادامه دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به عنوان میهمان ویژه این مراسم، دقایقی به ایراد سخن پرداخت و در خصوص فواید برگزاری این المپیادها به صورت مجازی در ایام شیوع کرونا صحبت کرد.

وی اقدام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در برگزاری المپیادهای ورزش‌های همگانی مجازی در شرایط کرونایی را تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: دیگر ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز باید در راستای برگزاری این المپیادها به صورت مجازی اقدامات لازم را انجام دهند و بدون شک برگزاری این مسابقات در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی وجود دارد، سبب می‌شود دانشجویان، ورزش را رها نکنند و به صورت مجازی، مسابقات را در رشته‌های ورزشی مورد علاقه، دنبال کنند.

بشیریان، اشاره‌ای به تاریخچه راه‌اندازی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کرد و گفت: این فدراسیون به عنوان متولی ورزش دانشگاهی کشور از سال ۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه طی سال‌های گذشته توانسته است در راستای توسعه ورزش دانشگاهی در میان دانشجویان، گام‌های اساسی را بردارد.

وی اظهار کرد: بیش از چهارمیلیون دانشجو جمعیت دانشجویی کشور را در بخش‌های دولتی و غیردولتی تشکیل می‌دهند و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی طی سال‌های گذشته در بحث برنامه‌ریزی برای اعزام ورزشکاران و دانشجویان به مسابقات ورزشی برون مرزی و یونیورسیادهای دانشجویی، اقدامات شایسته‌ای انجام داده است و ما امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود بتوانیم در آینده، نسبت به اعزام دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های ورزشی در مسابقات برون مرزی، نیز اقدام کنیم.

بشیریان خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادی رسیده، برگزاری المپیادهای ورزش دانشجویی در سطح ملی است که تلاش داریم این المپیادها را با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال‌های آینده برگزار کنیم. براساس آمارهای رسیده، به طور میانگین حدود ۸۰ نفر سالانه از ورزشکاران و قهرمانان ملی ما به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ورود پیدا می‌کنند و این به معنای آن است که باید به بحث توسعه و گسترش ورزش دانشگاهی در کشور توجه بیشتری کنیم. همچنین تلاش داریم با برگزاری مستمر المپیادهای ورزشی به صورت ملی و با شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف، نسبت به اعزام ورزشکاران برتر به یونیورسیادهای دانشجویی، تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم. به هرحال همه اینها مستلزم برنامه‌ریزی‌های مستمر و برگزاری المپیادهای استانی و ملی و همچنین تشکیل تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی و کشف استعدادهای برتر می‌باشد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، آماری از تعداد ورزشکاران دانشجو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ارائه کرد و گفت: حدود ۱۹ نفر از ورزشکاران حاضر در این دوره از المپیک، دانشجویانی هستند که در مسابقات یونیورسیاد حائز رتبه‌ها و مقام شده‌اند و در مجموع بر اساس آمارهای رسیده، تعداد ۳۵ دانشجو جزو کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو می‌باشند که ۱۹ نفر از آنها عضو تیم‌های ملی دانشجویی بوده‌اند که این مهم نشانگر آن است که باید بیش از پیش به ورزش دانشجویی بهاء داده بشود.

در پایان این مراسم، با حضور دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، دکتر رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، آیین اهدای کاپ‌ها و احکام قهرمانی به مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی حائز رتبه در بخش‌های دختران و پسران برگزار شد. ضمن اینکه جوایز نقدی تیم‌ها و ورزشکاران برتر رشته‌های ورزشی مختلف، پیش از این به حساب آنها واریز شده است.

همچنین از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، به رسم یادبود، هدایایی به دکتر هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و همچنین دکتر رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی توسط مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، اهداء شد.

نتایج رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی ( بخش دختران در شش رشته) 

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم مشترک: دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و اهواز

نتایج رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی ( بخش پسران در شش رشته)

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رده‌بندی نهایی نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان علوم پزشکی( مجموع دو بخش دختران و پسران)

مقام اول : دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

همچنین در این مراسم، کاپ و جوایز تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران که در نخستین المپیاد مجازی بازی‌های فکری و ورزش‌های  الکترونیک، حائز رتبه سوم شد، به دکتر شفارودی مدیرتربیت بدنی این دانشگاه، تقدیم شد.( شایان ذکر است، جوایز و کاپ قهرمانی دیگر تیم‌های برتر که به لحاظ بعد مسافت، در دسترس نبودند، از طریق پست، به دانشگاه‌های مذکور اهدا می‌شود.

نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت در یک نگاه

داوری

از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های مختلف مشخص شد.

به گزارش مفدا، از سوی اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، نتایج نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های مختلف مشخص شد.

رشته ورزشی دارت

نتایج در بخش دختران به شرح زیر است:

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران‌: نازنین شهبازی و سهیلا ایرانی

مربی: وجیهه عربی نقده

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: کوثر میشکاران و لاله گودرزی

مربی: علی روزی طلب

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی ایلام

ورزشکاران: زهرا سجادی مهر و زهرا چنگالی

مربی: حدیث فیضی

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ورزشکاران: نرگس مختاری و مهسا محسنی

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ورزشکاران: زهرا فتاحیان و عاطفه رحمانی دهنوی

مقام شش: دانشگاه علوم بهزیستی

ورزشکاران: سیده فاطمه هاشمی امام قیسی و سمانه زارعی

نتایج بخش پسران

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: علی قهرمانی و حامد نوری

مربی: اطهر عابدینی

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی زنجان

ورزشکاران: مهران نظریان و حسن فراهانی

مربی: رضا خدایی

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: علیرضا امین زمردی و مسعود خواجه رضایی

مربی: وجیهه عربی نقده

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: پدرام خدایی و امین باریک

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران محمد وجیهه الحسن و محمد اکبرپور خلقه کندی

مقام ششم: دانشگاه علوم پزشکی گلستان

ورزشکاران: پیمان جعفرپور اهکلایی و علیرضا کارگر دولت‌آبادی

رشته طناب زنی

انفرادی / پسران:

مقام اول: فرشید جمشیدی نژاد از دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مقام دوم: حاکم خان نیاز باقی اف از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام سوم: رضا سلطانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام چهارم: رضا رفیعی از  دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مقام پنجم: ایمان کریمیان خوزانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام ششم: عباس لله گانی دزکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تیمی/ پسران

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ورزشکاران: فرزاد جمشیدی نژاد و رضا رفیعی طاقانکی   مربی: جواد ستاره

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: حاکم خان نیاز باقی اف و میلاد یوسف زاده   مربی: عبدالله مهدوی

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: ایمان کریمیان خوزانی و عباس لله گانی دزکی   مربی: مسعودکریمی

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: مجید فلاح و رضا سلطانی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: محمد رضا سعید نیا و حسن قمر

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی آبادان

ورزشکاران: محمد تعلبی و محمد امان الله زاده

انفرادی/ دختران:

مقام اول: کمند قدیری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام دوم: زهرا مکه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم: مینا گرمابی از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مقام چهارم, مینا شیخ از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام پنجم: آلا عنبری زاده از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام ششم: مریم عنبری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تیمی/ دختران:

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: مند قدری و مینا شیخ   مربی: زهره جعفری

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ورزشکاران: زهرا مکه و سانیا امین پور  مربی: سپیده رجبی بانیانی

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: زینب عباس زاده و مریم عنبری    مربی: مهناز قبله زاده

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: آلا عنبری زاده و زهرا نسیمی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

ورزشکاران: مینا گرمابی و مریم خسروجردی

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران: نگار بیژنی و ژینا نوری

رشته آمادگی جسمانی

نتایج بخش انفرادی:

مقام اول: ایسا محمودی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: مریم زارع از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام سوم: فاطمه تقوی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مقام چهارم: شهرزاد کریم خانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام پنجم: کیمیا کبار فرد از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام ششم: مائده سلطانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

نتایج بخش تیمی:

مقام اول تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تبریز

ورزشکاران: ایسا محمودی و فاطمه فاضل

مربی: فاطمه نقی زاده

مقام دوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورزشکاران: شهرزاد کریم خانی و کیمیا کبارفرد

مربی: آزاده نوری

مقام سوم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ورزشکاران: رقیه محمود وند و مریم زارع

مربی: محدثه راستی بروجنی

مقام چهارم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ورزشکاران: فاطمه  تقوی و مهدیه مجیدی

مقام پنجم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی تهران

ورزشکاران: سبا محمودی و مریم نیک خواه

مقام ششم تیمی: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ورزشکاران: شیدا یحیی زاده و کیمیا صادقی علی آبادی

پسران

تیمی

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی   مربی حسن گلشاهی

ورزشکاران: بهمن مرادیان و رضا شیرزاده

امتیاز ۳۴۹/۵۹

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی شیراز   مربی حمیدمولایی

ورزشکاران امیردهقانی  و علی اکبر بهمنی

امتیاز: ۳۲۸/۶۶

مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی بابل  مربی زمان عابدی

ورزشکاران: کوروش شاه رجبیان و محمدرضا طاهری

امتیاز: ۳۲۳ /۶۷

مقام چهارم: دانشگاه علوم پزشکی اهواز  مربی مجید سهایی

ورزشکاران: حسین غلامیان و مصطفی روشن

امتیاز: ۳۱۶/۱۰

مقام پنجم: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  مربی احمد مظاهری

ورزشکاران‌: زهیر مظاهری و امیرحسین اکبری 

امتیاز: ۳۱۳/۵۶

مقام شش: دانشگاه علوم پزشکی تبریز  مربی: یوسف عیوضی

ورزشکاران علی تدبیری و امین اکبری

امتیاز: ۲۸۷/۴۴

انفرادی 

نفر اول: حسین غلامیان از دانشگاه علوم پزشکی اهواز   ۲۰۰ امتیاز   زمان: ۱۲۷/۶۶

نفر دوم: اسماعیل پیروزه  از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۱۸۰/۹۶ امتیاز    زمان: ۱۴۰/۹۸ 

نفر سوم: امیردهقانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز  ۱۷۶/۵۶ امتیاز   زمان ۱۴۵/۰۳

نفر چهارم: رضا شیرزاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ۱۷۵/۱۱ امتیاز   زمان ۱۴۵/۷۶

نفر پنجم: بهمن مرادیان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ۱۷۴/۴۸ امتیاز  زمان: ۱۴۶/۲۰

نفر ششم: محمد مظاهری از دانشگاه علوم پزشکی بابل  ۱۷۲/۱۵ امتیاز  زمان ۱۴۸/۱۴

دوچرخه سواری

اسامی برگزیدگان بخش پسران

مقام اول: علی صفری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام دوم: سید حسین اوجی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام سوم: سید مرتضی سیدشوری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام چهارم: پارسا درامامی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام پنجم: محمد مهدی آهنگری از دانشگاه علوم پزشکی تهران

مقام ششم: محمد بیگی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

اسامی برگزیدگان بخش دختران:

مقام اول: زهرا درخشانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مقام دوم: مریم تقی زاده از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام سوم: نیلوفر پورحسینی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام چهارم: پرگل گیتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

مقام پنجم: ریحانه وفایی راد از دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

مقام ششم: فاطمه نیک فرد از دانشگاه علوم پزشکی یزد

رشته روپایی

روپایی دختران:

مقام اول: زهرا عباسی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مقام دوم مشترک: زهرا مسلم زاده و مهتاب خمسه لویی به ترتیب از دانشگاه‌های مازندران و تبریز

مقام چهارم: مونا سلامی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام پنجم مشترک: فاطمه مهدی پور و شیوا اق اتابای به ترتیب از دانشگاه‌های کاشان و مازندران

روپایی پسران:

مقام اول: امیرحسین دلدار از دانشکده علوم پزشکی خوی

مقام دوم: حسین پورصفر ششکلی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مقام سوم: الیاس جابری از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

مقام چهارم: علیرضا تقی زاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقام پنجم: پرهام رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی یزد

مقام ششم: محمد رضا چراغی از دانشگاه علوم پزشکی همدان

انتهای پیام

کدخبرنگار:۱۰۱۲۰

نظر شما