شناسهٔ خبر: 48552110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

چرایی عدم موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران

تسنیم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره عدم موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، زهرا نژاد بهرام در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح عملکرد کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از شهریور ماه سال 96 همزمان با آغاز دوره پنجم شورای شهر تهران که توانست رای بالایی را کسب کند، الویت‌های در دستور کار قرار گرفت.

وی در ارتباط با به کارگیری زنان در حوزه مدیریت شهرداری تهران افزود: امروز در پایان دوره پنجم نرخ مدیریت زنان با 10 درصد افزایش به 15 درصد رسیده و با قول معاونت منابع انسانی مقرر است تا پایان شهریور به 20 درصد برسد.

عضو  هئیت شورای شهر تهران ادامه داد: پست مشاور امور زنان در مناطق که حذف شد انتقاداتی به همراه داشت اما این کار غیرقانونی بوده و ما با سازمان امور استخدامی تلاش‌های بسیاری را کردیم که این پست را احیا کنیم اما موفق نشدیم؛ در عوض نرخ مدیریت زنان در شهرداری افزایش پیدا کرد.

نژاد بهرام درباره نوسازی بافت‌های فرسوده با اشاره به وجود 3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران افزود: به تازگی یک هزار و 100 هکتار دیگر با تصویب شورای عالی شهرسازی به بافت فرسوده تهران اضافه شد. امروز نوسازی بافت فرسوده در تهران به 47 درصد رسیده و در حقیقت 7 درصد در طول 4 سال نوسازی بافت فرسوده انجام شده و نرخ تجمیع ما حدود 10 درصد رشد داشته که فرصت استثنائی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در این دوره توانستیم 30 باغ را در تهران از محل جرائم قطع درختان تملک و به عرصه عمومی تبدیل کنیم. یکی دیگر از اقداماتی که در این مدت پیگیری شد خارج کردن فریز املاک شهروندان از طرح توسعه دانشگاه تهران بود و در حقیقت 20 سال از طرح اولیه گذشته بود و شهروندان در این محدوده نمی‌توانستند املاک خود را نوسازی کنند که نهایتا دو هفته پیش شورای عالی شهرسازی و معماری بر اساس مصوبه‌ای، شهرداری تهران را مکلف کرد که ظرف مدت یک ماه طرحی را ارائه کند که بر اساس آن مجوز ساخت و ساز به شهروندان برای نوسازی خانه‌های خود داده شود. دانشگاه نیز می‌تواند با طرح شهرداری املاکی که تملک کرده را بر اساس نیازهای خود نسبت به ساخت و ساز آن اقدام کند.

نژاد بهرام در پاسخ به سوالی درباره کاهش آراء اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: اقبال مردم متاسفانه در سال 98  و 1400 کم بود و مردم تهران در انتخابات مجلس اقبال کمتری را به صندوق‌های رای داشتند و 11 درصد از مردم تهران در انتخابات مجلس شرکت کردند؛ نتوانستیم جذابیت لازم را برای مردم برای حضور پای صندوق‌های رای در شهرهای بزرگ ایجاد کنیم. تشتت آراء در میان اصلاح طلبان و رد صلاحیت، یاس و ناامیدی در جبهه اصلاح طلبان ایجاد کرد  بر همین اساس فعالیت لازم برای تبلیغ لیست جمهور انجام نشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما