شناسهٔ خبر: 48550906 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایان پنجمین روز رقابت‌های المپیک توکیو: ایران در جایگاه بیست و سوم مشترک

پایان پنجمین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با صدرنشینی میزبان بازی‌های المپیک تداوم یافت و ایران با تک مدال طلا همراه با هفت کشور نظیر،هنگ کنگ، تایلند و ازبکستان در جایگاه بیست و سوم مشترک قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، میزبان بازی‌ها در پایان روز پنجم بازی ها با ۱۰ طلا و سه نقره و پنج برنز برای دومین روز متوالی در صدر نشست. آمریکا با ۹ طلا، ۹ نقره و هشت برنز  همچنان در جایگاه دوم قرار دارد و چین با ۹ طلا، پنج نقره و هفت برنز در جایگاه سوم ایستاد.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک هم بعد از چین با ۱۸ نشان هفت طلا، هفت نقره و چهار برنز چهارمی خود را حفظ کرده است. همچنن جایگاه مدالی انگلیس، کره جنوبی، استرالیا همچنان در رتبه پنج تا هفتم تثبیت شده است.

اما کانادا و آلمان هم امروز جزو ۱۰ جایگاه نخست قرار گرفتند. کانادا با ۲ طلا، سه نقره و سه برنز و آلمان با سه طلا و ۲ برنر در جایگاه هشتمی و نهمی ایستادند، فرانسه هم نهمی خود را حفظ کرده است. ایران هم امروز در تیراندازی حضور یافت اما مدالی کسب نکرد.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال  طلا، نقره و برنز توزیع می شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. امروز و در پایان پنجمین روز بازی ها در مجموع ۸۲ مدال ( ۲۲ طلا، ۲۳ نقره و ۲۷ برنز) توزیع شده است.

تاکنون ۷۲ طلا، ۷۲نقره و ۸۹ برنز توزیع شده است. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.

نظر شما