شناسهٔ خبر: 48550813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین جلسه رسیدگی به حملات کنگره آغاز شد

کمیته منتخب رسیدگی به حملات به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن اولین جلسه رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات سال گذشته در این کشور از سوی کمیته منتخب آغاز شد.

«مایکل فانونه» افسر پلیس واشنگتن دی‌سی، دربخشی از سخنان خود در این جلسه چگونگی حملات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به خود را بازگو کرد و گفت: «من را گرفته بودند، کتک زدند، و به من می‌گفتند به کشورم خیانت کردم. خطرناک بود هر لحظه ممکن بود با اسلحه همراه خودم کشته شوم، زیرا آن‌ها فریاد میزدند "با اسلحه خودش بکشیدش".»

او در ادامه افزود که یکی از افسران همراهش او را به بیمارستان منتقل کرده است و در آنجا به او گفتند حمله قلبی کوچکی داشته است. همچنین دکتر‌ها اعلام کردند فانونه دچار ضربه مغزی و اضطراب پس از حادثه شده است.

فانونه در انتها از افرادی که حملات کنگره را ناچیز می‌شمرند انتقاد کرد و گفت: «بی‌تفاوتی که به همکاران من نشان داده شد، شرم‌آور بود.»

«دانیل هاجز» افسر دیگری از اداره پلیس واشنگتن نیز در بیانیه خود در این جلسه اعلام کرد که شورشیان در آن روز به او حمله کرده و قصد داشتند چشم راست او را از حدقه در بیاورند.

گفته می‌شود اکنون افسران پلیس در اداره پلیس واشنگتن دی‌سی، مشغول پیگیری این جلسه از طریق گوشی‌های همراه خود و تلویزیون این اداره هستند تا شهادت همکاران خود را بشنوند.

افسری دیگری از این اداره نیز در سخنان خود گفت: «یک زمانی در حالی که داشتم با شورشیان مقابله می‌کردم، به خودم گفتم: وای یعنی من اینجوری میمیرم! برای برخی از افراد حمله به کنگره تنها چند ساعت بود؛ اما برای ماکه در عمق حملات بودیم هنوز تمام نشده است، آن روز به ضربه ای در زندگی ما تبدیل شده است.»

او همچنین اعلام کرد که بسیاری از همکارانش در ماه‌های پس از این حمله استعفای خود را ارائه کردند.

یکی از دو عضو جمهوریخواه حاضر در این کمیته منتخب نیز در ابتدای جلسه بر لزوم پوشش و تحقیق درباره آنچه به واقع در این حملات اتفاق افتاد، تاکید کرد و گفت: «باید متوجه شویم چه اتفاقی افتاد. همچنین باید بدانیم در هر لحظه این حملات درون کاخ سفید چه اتفاقاتی افتاد، تمام تماس‌ها،مکالمات، تمام دیدارهای قبل و بعد از این حملات باید بررسی شود.»

 او در بخشی از سخنان خود گفت: «اگر افرادی که مسئول این حملات هستند را مقصر ندانیم و اگر کنگره مسولانه عمل نکند، انتقال قدرتِ با صلح در دموکراسی ما زیر سوال می‌رود.»

این مقام جمهوریخواه در انتها افزود: «نسل بعدی ما متوجه خواهند شد چه کسی برای حقیقت ایستادگی کرد و کشوری که به آنها تحویل دادیم را در دست خواهند دادیم.»

انتهای پیام/ 

نظر شما