شناسهٔ خبر: 48550538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فرمانده سپاه: تحریم‌ها یک‌به‌یک در حال بی‌اثر شدن هستند

فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما افسردگی و پژمردگی را در چهره و در گفتمان دشمنان می‌بینیم، همیشه آن‌ها را رصد می‌کنیم، ما فرازهای آخر این مبارزه را داریم طی می‌کنیم و خیلی از طناب‌های خیمه آنها را قطع کردیم، فقط عمود مرکزی باقی مانده که به آن هم نزدیک شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سفر به استان کرمانشاه، در نشست صمیمی با فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت استان کرمانشاه، با بیان اینکه بسیج یک نیروی قدرتمند تمام کننده و پایان ناپذیر است خطاب به بسیجیان، اظهار کرد: اگر شما می‌بودید هیچگاه ظلم و جفایی که در حق ائمه معصومین (ع) در ادوار مختلف شده بود اتفاق نمی‌افتاد و اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم می بینیم که هیچگاه در برابر دشمنان شکست نخورده‌ایم و اگر ضعفی بوده است ناشی از سستی ایمان ما بوده است، نه قدرت دشمن.

قدرت دشمنان ظاهری است

وی افزود: قدرت دشمنان ظاهری است و بر اساس آموزه‌های قرآنی، اگر تمام کفار و دشمنان جمع شوند حتی قادر به ساخت یک پشه هم نیستند و آنها در برابر خداوند کوچکترین ارزشی ندارند ولی بسیجیان و نیروهای مخلص جهان اسلام نزد خداوند عزیزند و دارای ارزش بسیار والایی هستند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بسیج خاتمه دهنده مشکلات و مخاطراتی است که برای ملت ایران ایجاد می‌شود، تصریح کرد: کار بسیج نجات بخشی است؛ ما از یک نیروی قدرتمندی برخورداریم که هرکجا کشور با مشکلی مواجه شود، از آن برای حل مشکلات استفاده می‌کنیم و بسیج در صحنه واقعیت و در میدان مرتفع کننده مشکلات جامعه است.

سرلشکر سلامی با اشاره به پیشینه بسیج از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که با درخشش مستمر همراه بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، بسیج نقطه مرکزی خاتمه جنگ به نفع ملت ایران بود.

وی افزود: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس نیز در همه بحران‌های سخت از جمله حوادث طبیعی و یا فشارهایی که توسط دشمنان بر ملت ایران تحمیل می شود، همچنان با نشاط و بالنده کار خود را در خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: فعالیتی که امروز بسیجیان انجام می‌دهند در امتداد فعالیت هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده اند و در واقع فعالیت آنان حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان در عین حال منتظر فرصت‌ها هستند و با همه ابزارها به صحنه آمده‌اند که اقتصاد ما را فلج و مردم ما را از نظام جدا کنند، افزود: آن‌ها می‌خواهند راه جهاد را روی ما ببندند، دست‌های ما را در محیط‌های بیرونی و اتصال ما را با جهان اسلام قطع کنند تا در نهایت ما را تسلیم کنند، اما در تمام این آرزوها شکست خوردند.

سرلشکر سلامی افزود: ما افسردگی و پژمردگی را در چهره و در گفتمان دشمنان می‌بینیم، ما همیشه آن‌ها را رصد می‌کنیم، ما فرازهای آخر این مبارزه را داریم طی می‌کنیم و خیلی از طناب‌های خیمه این‌ها را قطع کردیم، فقط عمود مرکزی باقی مانده که به آن هم نزدیک شدیم.

فرمانده کل سپاه از بسیج به‌عنوان محلی برای تربیت صالحان و عابدان نام برد و اضافه کرد: به‌طور قطع افرادی که در چنین فضای معنوی رشد می‌کنند، می‌توانند برای خدمت به کشور و انقلاب اسلامی آماده شوند.

سردار سلامی عنوان کرد: دشمنان اسلام زیاد تلاش کردند ولی هر چه بیشتر تلاش کنند بیشتر در باتلاق فرو میروند.

تحریم ها یک به یک در حال بی اثر شدن هستند

وی افزود: با توکل به خداوند متعال تحریم ها یک به یک در حال بی اثر شدن هستند و با تلاش جوانان با ایمان و با استعداد این مرز و بود روز به روز در حال پیشرفت های چشمگیر در تمامی عرصه ها هستیم.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: امروز برنامه ما برای شکست نخوردن نیست. برنامه ما پیروز شدن و فتح عرصه های بزرگتر است و جهاد ما پیروز شدن در برابر زیاده خواهی دشمنان است.

فرمانده‌کل سپاه، بسیج را مدرسه عشق و کانون تعلیم، تربیت و ساخت شخصیت جوانانی که به‌عنوان الگوی جامعه شناخته می‌شوند، توصیف و تصریح کرد: بسیجیان یک صفت نبوی دارند؛ طبیب هستند و برای درمان بیماری‌های معنوی جامعه و سالم‌سازی جوانان تلاش می‌کنند.

وی با ابراز اینکه بسیج برای نفوذ در قلبها و دلهای مردم تلاش می‌کند، گفت: ما در بسیج باید همچون پناهگاهی برای مردم، در جهت حل مشکلاتشان گام برداریم.

سرلشکر سلامی با هشدار نسبت به اینکه دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و از هر روشی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، گفت: به‌رغم تمامی توطئه‌ها و ترفندها امروز دشمنان ملت ایران دریافته‌اند که تهدید نظامی علیه ما بی‌خاصیت است و برایشان پاسخگو نیست و اگر دست به اقدام نظامی علیه ایران اسلامی بزنند، نتیجه عکس خواهند گرفت و پشیمان خواهند شد.

سرلشکر حسین سلامی افزود: هر ملتی که اراده کند در صحنه بایستد و از خود در مقابله با دشمنان دفاع کند، پیروز است و شکست نخواهد خورد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان با شکست در عرصه نبرد نظامی از جمله جنگ های نیابتی و تروریسم کفیری به نبرد در عرصه امید روی آورده و امید مردم و جوانان را هدف قرار داده اند ، گفت: ما راه را بر دشمنان بسته ایم و محاسبات آنها با هدف فتنه افکنی راه به جایی نمی برد و با دیدن تصاویر بسیجیان بر روی زمین مضطرب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان خدا می‌دانند این سرزمین شکست ناپذیر است، گفت: وقتی مردانی این چنین مصمم هستند، ملت ما و امت اسلام سرافراز می‌ماند و کسی نمی‌تواند به مسلمانان تعرض کند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه شما بسیجیان نمایندگان ملت ایران هستید و ملت پشتیبان شما است، گفت: شرف، کرامت، جوانمردی، غیرت، ایثار، محبت خصیصه بسیجیان است ، بسیج و بسیجیان امروز هم جمال الهی و هم جلال الهی دارند و در مقابل دشمن از شوکت الهی برخوردارند، آنها در مقابل مستکبران عظمت الهی دارند و در مقابل ستمکاران، قلب‌هایشان به ذکر الهی آرام است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: بسیجیان از هیچ دشمنی نمی‌ترسند و در عین حال جمال رحمت و محبت هستند. زینت‌یافته به پاکی و طهارتند، اهل ایثارند و این رخساره معنوی بسیج ماست. وی با بیان اینکه دشمن از ضربه زدن به فیزیک نظام ما ناامید و مأیوس شده است، خاطرنشان کرد: جنگ نظامی از گزینه‌های دشمن خارج شده و این‌ها واقعیت است؛ دشمن، روح معنابخش نظام ما، مردم و دین مردم ما، فرهنگ، معیشت و سلامت آنان را هدف قرار داده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بسیج تعیین کننده ترین نیروی امام و امت و نظام اسلامی است، تصریح کرد: بسیج در عرصه و میدان ایستاده است تا از ارزش‌های والای ملت تحت فرمان حضرت امام خامنه ای دفاع کند و این دفاع امروز برجسته‌ترین فراز تاریخ مقاومت ماست که در جریان است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: ما تا انتها ایستاده‌ایم و انتهای این ایستادگی زوال کامل دشمنی است که امروز می‌بینیم غروب را تجربه می‌کند و خورشید درخشان انقلاب ما در مرکز آسمان افتخار این ملت ایستاده است و نورافشانی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ولی امر مسلمین جهان به بسیجیان بسیار دلبسته و امیدوار است و جهاد امروز ما اجازه ندادن به تحقق آرزوهای دشمن است، افزود: لباس جهاد از تن ما بیرون نخواهد آمد، جهاد بر اندام جوانان ما زینت یافته است. جوانان بسیجی ما مروجان سعادت جامعه و مجاهدانی هستند که از حیثیت این ملت دفاع می‌کنند و ما تا آخر این ماجرا که غروب مطلق دشمنان ماست، ایستاده‌ایم و به پیروزی ایمان داریم و آن را تعقیب خواهیم کرد.

نظر شما