شناسهٔ خبر: 48550289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد-ایرنا-عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ (هونی) در بازفت شهرستان کوهرنگ روز سه شنبه در چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و مسوولان استانی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ (هونی) گفت: این تونل به‌طول یک‌هزار و ۱۳۲ متر و با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی احداث خواهد شد.
حسین‌علی مقصودی تاکید کرد: با احداث تونل تاراز ۱ (هونی) و جاده‌های دسترسی آن به‌طول ۱۱ کیلومتر، مسیر شهرکرد به کوهرنگ به خوزستان در این نقطه ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
وی افزود: برای مسیر شهرکرد به بازفت کوهرنگ به خوزستان در مجموع سه رشته تونل به‌طول افزون‌بر سه هزار و ۸۰۰ متر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.
مقصودی تصریح کرد: مدت قرارداد پیمانکار برای حفر و احداث تونل تاراز ۱ (هونی) ۳۶ ماه است.
مقصودی تصریح کرد: احداث و اجرای این طرح از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، از نیازهای اصلی توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری و کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی برای اتصال فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی کشور به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: بهره‌برداری از جاده شهرکرد به بازفت کوهرنگ به اهواز برای استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان دستاوردهای اقتصادی و گردشگری موثری دارد.
به گزارش ایرنا، هفته قبل عملیات اجرایی ساخت تونل سوم تاراز (هونی) در خوزستان آغاز شد.
بازفت در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

نظر شما