شناسهٔ خبر: 48550027 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

به همت یک طلبه جوان و خوش ذوق؛

کاروان شادی خودرویی «غدیر تا ظهور» در قم برگزار می شود

حوزه/کاروان شادی خودرویی «غدیر تا ظهور» به همت ستاد مردمی مساجد قم همزمان با شب عید غدیر خم، با هدف تعظیم واقعه بزرگ غدیر خم، از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد قادری سخنگوی ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: همزمان با شب عیدالله الاکبر، عید غدیر خم، با هدف تعظیم واقعه بزرگ غدیر خم، کاروان شادی خودرویی، از ابتدای بزرگترین بلوار معنوی جهان یعنی بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی افزود: به حکم مأموریتی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیر خم به امت اسلام دادند و فرمودند: «فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ؛ شرعا موظفیم که تا روز قیامت، پیام ولایت علوی را به نسل‌های بعد، انتقال دهیم.»

این فعالِ فرهنگی، جریان‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی را از وظایف آحاد مردم جامعه دانست و گفت: اگرچه که برپایی جشن غدیر در خانه‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، کار بسیار پسندیده‌ای است؛ اما بر ما واجب است که این جشن بزرگ اسلامی را با عظمت و شکوه، به خیابان‌ها بیاوریم و همه مردم جامعه را در این عید بزرگ، مشارکت دهیم.

سخنگوی ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم از تدارک برنامه‌های متنوع برای این حرکت بزرگ خودرویی خبر داد و اظهار کرد: امسال همچون سال قبل، با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، از پیاده‌روی در این برنامه خودداری شد و در جلسات ستاد مردمی مساجد منطقه چهار قم مقرر شد که این کاروان شادی، به‌صورت خودرویی برگزار شود.

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه همه برنامه‌های این کاروان شادی، بر روی یک دستگاه تریلی، که مزین به پرچم مبارک امیرالمؤمنین علی(ع) و به‌صورت ویژه، گل‌آرایی شده است، انجام خواهد شد، تصریح کرد: تزئین ۱۱۰ خودرو به نام و عشق امیرالمؤمنین از دیگر برنامه‌های این حرکت بزرگ خودرویی است.

وی از برنامه‌های متنوع کاروان بزرگ «غدیر تا ظهور» خبر داد و یادآور شد: این برنامه با مدیحه‌سرایی سیدمحسن بنی‌فاطمه و اجرای گروه سرود میثاق، همراه خواهد بود و در روز چهارشنبه، ششم مردادماه، ساعت ۱۸، از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز و در نهایت با نورافشانی گسترده در حرم مطهر شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع)، پایان خواهد یافت.

۳۱۳/۱۷

نظر شما