شناسهٔ خبر: 48550012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حوزه هنری پیشگام در ارتقاء زیرساخت های فرهنگی کردستان است

اقتصاد ایران: سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در بازدید از مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج حوزه هنری را پیشگام در ارتقاء زیر ساخت های فرهنگی استان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده روز سه شنبه از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج بازدید کرد و در جریان اقدامات صورت گرفته در ارتقا این پردیس سه سالنه به یک پردیس هفت سالنه قرار گرفت.

وی در این بازدید توجه حوزه هنری به لزوم افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در استان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: یکی از نشانه‌های بسیار مهم توسعه یافتگی وجود سالن‌های سینمایی است که این مهم با تلاش و همت حوزه هنری در شهرهای مختلف استان در حال انجام است.

نصراللهی زاده ضمن تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: فرهنگ زیربنای توسعه است و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ می‌تواند در تمامی زمینه‌ها پیشرفت را به همراه داشته باشد.

وی در این زمینه افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادینه کردن ارزش‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، افزایش شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی حاصل توجه به فرهنگ و هنر در استان خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته است می‌توان به ساخت سالن‌های سینمایی در استان اشاره کرد که با تلاش حوزه هنری پیگیری و با حمایت‌های صورت گرفته استانی در سنندج، بیجار و سقز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

وی ادامه داد: افزایش ۹ سالن سینمایی به صورت همزمان با بیش از ۷۰۰ صندلی یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری استان و کشور است که نشان از عزم و توجه جدی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان هنر و فرهنگ کردستان است.

نصراللهی زاده ادامه داد: پردیس سینمایی بهمن سنندج از سال ۹۰ تاکنون به عنوان مرکز فرهنگ و هنر استان با بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت بوده و امروز با ارتقای این پردیس به یک مجموعه عظیم سینمایی و فرهنگی با هفت سالن مجهز و کاربری‌های مختلف سینمای کودک، آمفی تئاتر، استودیو صدا و دوبله مجهز و حرفه‌ای، سینمای روباز، کتابخانه تخصصی هنری، گالری و کافی شاپ بسیاری از نیازمندی‌های استان را مرتفع و امکانی ارزشمند برای استفاده عموم مردم و جامعه نخبگان و هنرمندان استان را فراهم کرده است.

وی بر لزوم بروز رسانی بخش‌های قدیمی پردیس سینمایی بهمن سنندج تأکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار لازم در خصوص تعویض صندلی و دیگر موارد مورد نیاز این مجموعه را تأمین کنیم.

در این دیدار امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز با قدردانی از همراهی و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مجموعه مدیریان ارشد استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان و فرمانداران شهرستان‌های سقز و بیجار گفت: ما در مجموعه حوزه هنری از دوران کرونا با تمام ناگواری‌ها و سختی‌های فراوانی که به همراه داشته است به عنوان یک فرصت در ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری استان بهره گرفتیم.

وی گفت: در حالی که بخش اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی کشور و استان تعطیل گردید حوزه هنری استان کردستان با بسیج امکانات در کمتر از ۱۵ ماه ۹ سالن سینمایی را به سالن‌های استان افزود و توانستیم میانگین سرانه صندلی استان را از میانگین سرانه صندلی سینمایی کشور بالاتر ببریم.

مرادی ادامه داد: در کنار ساخت سالن‌های سینمایی ساخت و تجهیز سه گالری هنری در سنندج، سقز و بیجار، ساخت و تجهیز استودیو حرفه‌ای صدا و تصویر و توجه به امکانات رفاهی و تفریحی خانواده‌ها در مجموعه پردیس‌های مهر سقز، بهمن سنندج و آزادی بیجار از اقداماتی است که صورت گرفته است.

وی گفت: به فضل الهی روز شنبه ۹ مرداد ماه آئین افتتاحیه این امکانات فرهنگی را با حضور هنرمندان و مسئولین کشوری و استانی به صورت همزمان در محل پردیس سینمایی مهر سقز شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما