شناسهٔ خبر: 48549952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لبنان|تاکید "میقاتی" بر تشکیل سریع دولت در دیدار با رئیس‌جمهور

مأمور تشکیل دولت لبنان در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور بر ضرورت تشکیل سریع دولت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، "نجیب میقاتی" مأمور تشکیل دولت لبنان که برای دیدار با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور به کاخ بعبدا رفته بود گفت: رئیس‌جمهور را در جزئیات مشورت‌ها برای تشکیل کابینه قرار دادم و بر اهمیت تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردم.

وی افزود: ما طی روزهای آینده نشست‌های پی در پی خواهیم داشت. دیدگاه‌های ما تا حد زیادی یکسان است و امیدواریم که دولت به زودی تشکیل شود.

منابع آگاه لبنانی پیش از این گزارش دادند که «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف جدید این کشور در صدد تشکیل یک دولت «تکنوکرات» با حضور متخصصان بوده و تاکید دارد که روند تشکیل دولت تنها میان وی با رئیس جمهور انجام شود و احزاب سیاسی در دولت مشارکت نداشته باشند.

نجیب میقاتی همچنین امروز رایزنی‌های غیر الزام‌آور پارلمانی خود را آغاز کرده و ابتدا با «نبیه بری» رئیس پارلمان دیدار کرد.

وی همچنین با «سعد حریری» نخست وزیر سابق و رئیس جریان المستقبل نیز در جریان رایزنی با روسا و نمایندگان فراکسیون‌های پارلمانی دیدار کرد.

 تاکید حزب الله و أمل بر ضرورت تشکیل سریع دولت 

از سوی دیگر جنبش‌های حزب الله و أمل لبنان در نشستی تاکید کردند که تشکیل سریع دولت برای توقف فروپاشی کشور و حل مشکلات معیشیتی مردم امری ضروری است.

حزب الله و جنبش أمل تاکید کردند که مردم امانت هستند و باید کرامت آنها حفظ شود و لازم است که در مشکلات مردم در کنارشان باشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما