شناسهٔ خبر: 48549738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام کرد:

طبقه بندی زندانیان وبرنامه‌های اصلاحی و تربیتی از اهداف سازمان زندانها

تهران - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم و شخصیت در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندانها است که با جدیت در استان تهران دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، ‌ سیدحشمت اله حیات الغیب ضمن بازدید از اندرزگاه های مختلف ندامتگاه دماوند با تاکید بر تلاش همه جانبه جهت اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی ویژه مددجویان اظهار داشت: این اقدامات کمک شایانی را در جهت پیشگیری از تکرار جرم و بازگشت مجدد مددجو به زندان دارد.  

وی ادامه داد: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با بهره گیری از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون در جهت تحقق این اهداف تلاش نمائیم.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به لزوم گشترش زمینه های بازگشت سالم مددجویان به اجتماع ادامه داد: طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم و شخصیت در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندانهاست که با جدیت در استان تهران دنبال می شود.

مقام ارشد زندان های استان تهران تصریح نمود: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

او ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان به منظور حفظ سلامتی و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و عدم تکرار جرم یکی از اولویت های اساسی است.  

حیات‌الغیب با اشاره به تلاش جهادگونه کارکنان تمام بخشها در زندان‌ها تصریح کرد: بحمدالله با برنامه ریزی و ایجاد تحولات اساسی و بنیادین، اقدامات رفاهی، عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، اشتغال و حرفه آموزی  با جدیت روزافزون ادامه دارد.

وی همچنین گفت: گسترش فضاهای فرهنگی تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال و نیز ایجاد محیط شاداب و زیباسازی اماکن موجب ارتقای انگیزه تربیتی و خودسازی درزندانیان می‌شود که بر اساس آن مسیر بازگشت سالم به جامعه روشن‌تر می شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران در ادامه بازدید از اندرزگاه های ندامتگاه،  آشپزخانه، بهداری، نانوایی و واحدهای فرهنگی و اشتغال بازدید کرده، ضمن حضور در جمع مددجویان با آنان گفتگو با مددجویان حاضر در بخشهای مختلف، دستورات و راهکارهایی در خصوص بررسی مشکلاتشان ارائه نمود.

نظر شما