شناسهٔ خبر: 48549720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان تهران:

طبقه بندی زندانیان از برنامه‌های اصلی سازمان زندان‌ها است

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: طبقه بندی زندانیان در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از برنامه‌های اصلی سازمان زندان‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مدیر کل زندان‌های استان تهران که به منظور بررسی وضعیت اندرزگاه ها و وضعیت رفاهی مددجویان در ندامتگاه دماوند حضور یافته بود گفت: طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم و شخصیت در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندانهاست که با جدیت در استان تهران دنبال می شود.

سیدحشمت الله حیات الغیب ضمن بازدید از اندرزگاه های مختلف ندامتگاه دماوند با تاکید بر تلاش همه جانبه جهت اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی ویژه مددجویان اظهار داشت: این اقدامات کمک شایانی را در جهت پیشگیری از تکرار جرم و بازگشت مجدد مددجو به زندان دارد.

وی ادامه داد: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با بهره گیری از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون در جهت تحقق این اهداف تلاش نمائیم.
مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به لزوم گشترش زمینه های بازگشت سالم مددجویان به اجتماع ادامه داد: طبقه بندی زندانیان بر اساس جرم و شخصیت در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندانهاست که با جدیت در استان تهران دنبال می شود.

مقام ارشد زندان های استان تهران تصریح کرد: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

او ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان به منظور حفظ سلامتی و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و عدم تکرار جرم یکی از اولویت های اساسی است.

حیات‌الغیب با اشاره به تلاش جهادگونه کارکنان تمام بخشها در زندان‌ها تصریح کرد: بحمدالله با برنامه ریزی و ایجاد تحولات اساسی و بنیادین، اقدامات رفاهی، عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، اشتغال و حرفه آموزی  با جدیت روزافزون ادامه دارد.

وی همچنین گفت: گسترش فضاهای فرهنگی تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال و نیز ایجاد محیط شاداب و زیباسازی اماکن موجب ارتقای انگیزه تربیتی و خودسازی درزندانیان می‌شود که بر اساس آن مسیر بازگشت سالم به جامعه روشن‌تر می شود.
بنا به این خبر در ادامه بازدید مدیرکل زندان‌های استان تهران از اندرزگاه های ندامتگاه، آشپزخانه، بهداری، نانوایی و واحدهای فرهنگی و اشتغال بازدید کرده، ضمن حضور در جمع مددجویان با آنان گفتگو با مددجویان حاضر در بخشهای مختلف، دستورات و راهکارهایی در خصوص بررسی مشکلاتشان ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما